/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
You have an error in your SQL syntax nea~
Fra : petermadsen81
Vist : 397 gange
140 point
Dato : 04-12-03 16:46

Jeg er ved at lave et personalekartotek men jeg får hele tiden den der error når man prøver at oprette.. skide irrtiterende

opret siden:
<body bgcolor="#C0C0C0">
<b><face="Verdana">Opret dig her</b><br><br>

<form action="opret_ok.php" method="post">
Brugernavn: <input type="text" name="brugernavn"><br>
Adresse: <input type="text" name="adresse"><br>
Postnr.: <input type="text" name="bynr" size="4">
By: <input type="text" name="by"><br>
Stilling: <input type="text" name="stilling"><br>
Afdeling: <input type="text" name="afdeling"><br>
Ansættelsesdato: <input type="text" name="ansat"><br>
Fødselsdato: <input type="text" name="dato"><br>
Tlf: <input type="text" name="tlf" size="8"><br>
Mobil: <input type="text" name="mobil" size="8"><br>
E-mail: <input type="text" name="mail"><br>
<input type="submit" name="opret" value="Opret"></form>
<? include("copyright.php"); ?>
</body>

Den poster til opret siden

opret ok siden
<body bgcolor="#C0C0C0">
<?
include("cont.php");
$result = mysql_query("select brugernavn from navnbase where brugernavn = '$brugernavn'") or die(mysql_error());
$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
print "Desværre brugernavnet er optaget!!";
} elseif ($brugernavn && $bynr && $adresse && $by && $stilling && $afdeling && $ansat && $dato && $tlf && $mobil && $mail) {
include("cont.php");
mysql_query("insert into navnbase (brugernavn, adresse, bynr, by, stilling, afdeling, ansat, dato, tlf, mobil, mail) values ('$brugernavn', '$adresse', '$bynr', '$by', '$stilling', '$afdeling', '$ansat', '$dato', '$tlf', '$mobil', '$mail')") or die(mysql_error());
mail("superbrugsen-guderup@superbrugsen-guderup.dk","Nybruger oprettet i kartoteket","
$brugernavn er blevet oprettet i kartoteket

Oplysningerne er:
Brugernavn: $brugernavn
Adresse: $adresse
Postnr: $bynr
by: $by
Stilling: $stilling
Afdeling: $afdeling
Ansættelsesdato: $ansat
Fødselsdato: $dato
Tlf.: $tlf
Mobil: $mobil
E-mail: $mail

Mvh Personalekartoteket","from: superbrugsen-guderup@superbrugsen-guderup.dk");
print "Du har nu oprettet brugeren: $brugernavn<br>";

} else {
print "Siden forlanger af en eller anden grund at alle felter udfyldes. Udfyld evt. med et ,-, Mvh Personalekartoteket";
}
?>
</body>

Når man opretter kommer den med følgende fejl
You have an error in your SQL syntax near 'by, stilling, afdeling, ansat, dato, tlf, mobil, mail) values ('-', '-', 'h', 'h' at line 1

link www.superbrugsen-guderup.dk/adresse/login.php

Håber der er en der kan hjælpe...

Det er et hobby projekt jeg laver til min arbejdsplads.

Jeg har selv lavet et adresse kartotek på min egen side. Den virker 100% det eneste jeg har ændret er at man ikke skal bruge password og så de forskellige felter...

Jeg håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 17:17

Hvis der er nogen der ved hvordan man laver den der hvide kasse til at sætte koden ind i, ville jeg være glad... jeg kan nemlig se den ændrer koden når jeg sætter den ind her...

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 140 point
Dato : 04-12-03 18:54

Hvis du bruger MySQL tror jeg at fejlen er by... prøv at udskift den med city eller noget andet.. by er et resevert ord i Mysql...

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:00

hvad med post... må jeg bruge det?

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:08

Tak skal du så kører det! Så fik jeg lige det føjet til min viden... Den havde jeg aldrig gennemskuet...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-12-03 19:09

det vil jeg mene...melder den stadig væk fejl..????

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:17

Nej nu virker det med at oprette... nu bliver den bare ved med at sige jeg ikke er logget ind når jeg skal ind på siden... jeg har åbenbart ikke fået fjernet alt password beskyttelser...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-12-03 19:37

hvad står der i din copyright.php

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-12-03 19:39

og i din login.php

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:42

copyright

<br>
Lavet af <a href="http://3103.dk" target="_blank">Peter Madsen</a>.

login

<body bgcolor="#C0C0C0">
<b><face="Verdana">Personalekartotek</b><br><br>
<form action="login_ok.php" method="post">
Brugernavn: <input type="text" name="brugernavn"><br><br>
<input type="submit" name="login" value="login"></form>
<br>
<a href="opret.php">Ny bruger?</a>
<? include("copyright.php"); ?>
</body>

login ok

<?
include("cont.php");

$result = mysql_query("select brugernavn from navnbase where brugernavn = '$brugernavn'") or die (mysql_error());
$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
echo ("<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=idx.php?brugernavn=$brugernavn\">");
} else {
print "Desværre du er ikke logget ind!!";
}
?>

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:43

Det er lissom den ikke sender brugernavn videre....

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:45

jeg er på messenger skinderbro@webspeed.dk hvis det er nemmere der...

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 04-12-03 19:49

eller icq 158298518

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-12-03 20:04

prøv lige at sætte en echo $brugernavn; ind lige før ?> i din login ok