/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Spørgsmål til "Strik på den fede måde"
Fra : Lioness1981
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 03-12-03 10:59

Jeg vil gerne strikke det turkise sjal på side 28, men det der med at skulle lave hulmønster volder lidt problemer...på s. 71 er fremgangsmåden beskrevet...men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad: "slå om pinden" betyder...er der nogle der kan hjælpe mig??

Tusind tak

~Randi

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-03 11:06

Nu kan jeg ikke se den opskrift du henviser til, men når man strikker hulmønster skal man ganske rigtigt slå om pinden.
D.v.s. hvis du tænker dig, at du skal til at strikke en vrangmaske, da slår du tråden om pinden inden du stikker pinden ind i den næste maske - dette omslag er at slå om pinden. Faktisk starter du på en vrangmaske, dette omslag lader du så være og fortsætter med det du så skal strikke, hvilket ofte er noget med at strikke et par masker sammen, da der ellers bliver flere masker på pinden, men det kan også handle om, at du på den følgende pind skal strikke masker sammen for igen, at få det rette antal masker.

Håber at dette kan hjælpe dig lidt, ellers skriv igen

Kommentar
Fra : Lioness1981

Dato : 03-12-03 11:09

1000 tak for hjælpen...jeg prøve at se om jeg kan finde ud af det, ellers skal jeg nok give lyd fra mig igen Mange mange tak

Godkendelse af svar
Fra : Lioness1981

Dato : 03-12-03 11:10

Kommentar
Fra : trineweis

Dato : 09-03-04 17:40

Til alle jer strikkeglade kvinder, som sidder med problemerne hjemme i sofen: Tag på strikkecafé!! Der er lige åbnet en på turesensgade, som har åbent tirsdag og torsdag aften samt søndag eftermiddag. Det er super hyggeligt og der er en dygtig strikdesigner, som hjælper med alle problemerne og samtidig giver gode idéer.. Man kan også købe garn, pinde og opskrifter på stedet.. se dette link: www.ludovica .dk

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 09-03-04 17:59

Hej trineweis - som jeg umiddelbart kan se det, så er vi kun to foruden dig, der er på denne tråd - men det lyder da faktisk rigtig godt med sådan en strikkecafe - jeg prøvede lige dit link, men det virkede ikke for mig.

Men såfremt det virker, så synes jeg da det var en god ide om du skrev det under tips og så også lige får tilføjet, hvor i landet det er, såfremt det ikke står på den side du linker til - for bor man som jeg i Jylland og det er i København, ja så er det jo ikke til megen nytte.

Laver du et tip, vil det være rigtig fint, hvis du kan linke til forskellige steder i landet - for måske er der mange der godt kunne tænke sig, at gøre brug af det - da det jo i dag ikke nødvendigvis er sådan, at der er ældre i familien der har erfaring og kan hjælpe på vej.

Kommentar
Fra : Lioness1981

Dato : 10-03-04 08:22

Hmmm, det eneste der er galt med linket er at der er et mellemrum mellem ludovica og .dk, så her er det rigtige klikbare link...www.ludovica.dk

Cafeen ligger i København...