/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter påringridder pølser
Fra : raarup
Vist : 4038 gange
200 point
Dato : 03-03-02 17:48

Hej..

Jeg er på jagt efter en opskrift på ringridder pølser (grillpølser)
Er der nogen der kan hjælpe mig..???

Bjørn

Kommentar
Fra : raarup

Dato : 04-03-02 18:15

Det er da en meget god forklaring om ringrider... men det var ikke det svar jeg leder efter...
Jeg skal brugen en opskrift på ringridder... Jeg vil nemlig til at lave dem selv.... Hvis jeg da bare havde en opskrif..

Men ellers mange tak for svaret..

Bjørn

Kommentar
Fra : netper

Dato : 23-05-02 10:43

på mortens opskriftssamling er der en forklaring på hvordan man laver pølser generelt, måske det var en mulighed

http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0510690.html

Mvh

Per Klausen

Accepteret svar
Fra : Picasso

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-02 13:16

Italian Hot Sausage

1 1/2 lb. ground pork
1/2 tsp. salt
1 tsp. garlic powder
1/4 tsp. ground black pepper
1 3/4 tsp. ground paprika
1 tbsp. vegetable oil
1/4 tsp. anise seed
1/4 tsp. fennel seed
1/2 tsp. cayenne pepper

In a large bowl mix ground pork salt, garlic powder, black pepper and paprika. In a blender, combine oil, anise seed, fennel seed and cayenne pepper. Pour this into the pork mixture and massage until well blended. Refrigerate for 24 hours to let flavors mature. If you like, the sausage can be stuffed into casings. [Note: for a low fat alternative, use ground turkey.]

---

http://www.geocities.com/foodhowto/ og så gå ind under Sausages, der er i hvert fald tre forskellige opskrifter på pølser.

---

for at få generel viden om hvordan du laver det er ovenstående link af Per Klausen også godt.

---

ps. generelt er det jo svært at få slagtere til at røbe hemmeligheden bag hvilke kryderier de benytter, da det er deri forskellen ligger. Og så er der jo også mange der udskifter fedt og mel med eks. kartofler.

---

Håber du kunne bruge dette til noget.

Kommentar
Fra : franke

Dato : 16-07-02 14:57

Har du ikke efterhånden fået de svar du skal bruge??? Hvis ja, så luk spørgsmålet, tak

Kommentar
Fra : jrh

Dato : 08-09-02 19:59

hej

opskriften på ringriderpølser er ikke så nemt at finde det er en synderjydsk spicialitet og er nok mest udbredt fra åbenrå og ned til grensen og meget på als alle slagter har deres egen opskrift du evt.prøve ot tale med en af dem det bliver nok svært at lokke opskriften ud af dem mange af de sønderjydske slagter er nemlig kendt for netop deres ringriderpølser.

mvh.

jrh.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 03-06-03 11:26

tro det eller lad være.......til pølser må kødet godt være lidt gammelt
og så er det ikke engang løvn

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 03-06-03 11:27

tro det eller lad være.......til pølser må kødet godt være lidt gammelt
og så er det ikke engang løvn

Godkendelse af svar
Fra : raarup

Dato : 26-06-03 20:46

Tak for svaret Picasso.