/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
MEGET kraftig stød ! hvordan ?
Fra : Odense
Vist : 1419 gange
50 point
Dato : 27-11-03 21:11

Hej!
nogen der ved hvordan man laver et MEGET kraftig stød hvis nogen tager fat i en ståldør jeg ønsker at sikker 110%
jeg mener man skal kunne lave en masse volt!? (jeg her et hestehegn stød mondul, men det er ikke kraftig nok syndes jeg)

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 27-11-03 21:27

Hvis din installation skader eller dræber nogen, ja så er du strafbar uagtet om det er en indbrudstyv eller en ven. Og før du griner af det, så kan strømmen fra et hestehegn, der ikke kommer i "stød" men konstant tage livet af svage folk.

Man kan også se dyr, der er filtret ind i hegn og derfor har fået mange stød dø. Det er derfor hegnet støder i pulser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-11-03 21:35

Hvis du har noget bag ståldøren som er vigtigt, kunne du jo sætte camera op med automatisk mail sending eller til en hjemmeside som kan "lure" af, og så forhindre indbrud.
Hvem er mon værst - morderen eller tyven.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-11-03 21:36

Enig med RasesII, det kunne jo ende med uagsom manddrab, eller dyremishandling.

>>>RasesII, forstår jeg din sidste bemærkning således, " at fordi hegnet støder, bliver mange dyr filtret ind...."*LOL* Du mener hegnet støder pulserende, for at undgå at dyrene skal dø...*GGGGG* Sådan er det, når man er hurtig på tasterne, kender det alt fot godt...

MVH
JMS

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 27-11-03 21:39

Pis os! *lol*

Men ja, dyr der ikke kan komme fri af hegnet kan dø selv ved de pulserende stød.

Oh ja Danmarksk er en svær sprog.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 23:58

det er vel kun fantasien som sætter grænser.
hvad med at anskaffe en "stungun" og så lave en lureminering af døren!!!
op til 400.000 volt, men uden de skadelige ampere!!!!
ok de er vist ikke lovlige i danmark!!!!så bliver du efterfølgene "busted" vanker der en bøde.jeg kan ikke lige huske størrelsen på bøden, men spørg evt. formanden for dansk folkeparti..hun kender taksten!!!!det var godt nok en peberspray hun var i besiddelse af men det hører under samme paragraf!!!!!

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 28-11-03 00:06

Åh ja, men de der 400000 volt kan desværre godt slå ihjel uden ampere , alt efter ens øvrige helbred.
Men ok webgun, hvis nogen udløser lureminen, så er de jo selv ude om det. Det betyder bare, at der er en kriminel mindre på gaden. )

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-11-03 00:10

Ramses2's holdning styrere!!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-11-03 00:13

Ramses2.
Ja og tænk hvis nu der er tale om en narkoman..så burde man jo belønnes for at have fritaget samfundet for endnu en belastning..oO..hvilken griner!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-03 02:44

webgun > er det ikke noget med løst krudt?
Min kone på tyvende år er alkoholiker, jeg er ikke. Hvem skal ha' stødet.
Odense > En ståldør er vel af stål. du har åbenbart ikke hund,kat,børn, osv.
Hvad er foremålet ? er det noget med familie og livsforsikring.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-11-03 04:41

Grunden til at kreaturhegnet ikke gir nok stød er vel, at gulvet man står på, isolerer godt. Er vinylen tyk nok, kan alle de ærede indlæggere bare komme stillende med deres 400 kV! Hvis du har en metalplade foran døren som returleder - og i øvrigt arrangerer noget med en vandgrav, så de ubedne gæsters fodtøj er gennemblødt, skal du nok få dem til at mærke hegnet. Folk, der går rundt og anstrenger sig for at komme ind, hvor de ikke må, må nok forventes at tåle et kreaturhegn og endnu bedre en dør, de ikke kan hænge fast i. Forresten: Du HAR vel i dine eksperimenter brugt returledning. Den der snor fra elhegnet som ellers går til et jordspyd, skal forbindes til resten af bygningen. Men der er døren jo osse forbundet til, og så er der kortslutning = nul spænding. Så må du arrangere dig med førnævnte metalplade og godt med isolation under den. Men en ståldør kan du vel osse få sat en ordentlig lås i!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-11-03 11:13

natmaden.
løst krudt???? jeg går ud fra at du mener stungunnen....en stungun er en lille tingest som udsender strøm.typisk mellem 100000 og 400000volt.de er til selvforsvar og har den virkning at de lammer offeret, i nogle minutter altså!!de er forbudt i dk, men er yndet i feks usa!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 13:12

webgun > Naturen har været gavmild, og udstyret mig,
så jeg ikke tænker så meget i de baner !
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : hcrone

Dato : 30-11-03 22:42

Du kan tilslutte et induktionsapparat til dørhåntaget, det giver en meget høj spænding og ikke ret stor strøm, men vedkommende får en alvorlig forskrækkelse.
Selvfølgelig skal du også sørge for at der er en god jordforbindelse der hvor man tager fat i håndtaget.

Mvh. hcrone

Kommentar
Fra : dma

Dato : 24-12-03 10:02

Tror jeg tager et par gummistøvler og gummihansker på næste gang jeg skal på besøg i Odense!

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 02-02-04 12:00

Hvad med bare at bruge det hestehegn du har, eventuelt med den jernplade (der er forbundet til et jordspyd) og så et advarselsskilt med farlig spænding de fleste mennesker har respekt for strøm.

Accepteret svar
Fra : sortekat

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-04 00:05

der er ikke noget at gøre der , kamara skjult er nok det bedste tyven kan jo have vanter på f.eks hvis det er markeret at der stød så bruger vi elektrikkere da bare gummihandsker der kan tåle volt op til 1000 det kan tyven også bare efter et hurtigt indbrud i firmabilen.men tager du en almindelig 12 v ringeklokke tilsætter f.eks 6v 4 stk elementer så er der hvis man holder 2 steder på den (prøv dig frem hehe) så for du et temmelig ubehageligt stød ganske ufarligt men alligevel generende placer det på en måde så man ikke kan ungå at røre de to punkter evt med ledning trukket fra de to punkter hen låse tøj lad evt en sensor styre klokken den kan jo ikke ringe hele tiden det kunne også være første præventive led derefter er det op til fantasien at placere de ledninger til metal man ikke kan undgå at røre samtidig feks håndtag/lås god fornøjelse .feks har jeg lavet en ringeklokke til min søns værelse med ledning man hiver i og sølvpapir fordelt for og bag på klods adskilt fra hinanden og av for satan hvor er det morsomt for os når nogen uanet prøver den og det er kun med 4,5v på 12 v klokken ps det er spolen der inducerer spændingen.miav

Kommentar
Fra : Ard

Dato : 02-03-04 17:05

Der er nogle spændende perspektiver i 'Den strømførende dør'. Det kan bruges, hvis man venter besøg af kongens foged. Odense har ikke forklaret, hvad det skal bruges til? Og forresten, ligger der en børnehave i nærheden?

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:20

Tak for svaret sortekat.

Kommentar
Fra : sortekat

Dato : 21-03-04 20:54

tak for point og god fornøjelse

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 21-03-04 21:17

det er et lager jeg har hvor der stål net bag glas ruden, og det er dette som jeg gerne vil have "stød" i hvis man en tyv stille og rolige skruger glasliste/rude af, og vil til at klippe i nettet og så får en lærersteg