/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Variomatic til Ciao - Vespa Bravo - Vesp~
Fra : Stumpo
Vist : 1686 gange
200 point
Dato : 26-11-03 12:16

Hejsa.

Jeg har købt et variomatic sæt til en ciao. jeg mangler bare baghjulet fra en Vespa Super Bravo, eller den model, fra efter 1992, som hedder Vespa Bravo, eller evt. en Verspa Si. Nogle som har sådan en knallert, eller som ved hvor jeg skaffer sådan et baghjul?
Jeg har prøvet alt muligt, men er ikke rigtigt kommet videre.
I kan kende knallerten ved, at skjoldene har udformningen omkring koblingen både for og bag, i modsætning til standarden, hvor den kun er forrest ved slyngkoblingen.
Se evt. billed her: http://mistermoped.com/images/vespa.jpg

Håber nogen kan hjælpe mig!

Hilsen Steffen

Kommentar
Fra : z0unds

Dato : 29-11-03 19:45

Jeg har faktisk en fælg liggende, men regner med selv at smide den på min ciao i løbet af ugen :>

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 30-11-03 16:43

Det kræver jo, at du har vatiomatic til den

Jeg har sådan et sæt at ligge, men jeg mangler bare den skide bagfælg.

Kommentar
Fra : z0unds

Dato : 01-12-03 13:26

jeg har skam også et komplet variomatic sæt liggende !

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 01-12-03 16:07

Hmmm... hvad er ideen egentligt med at sætte vatiomatic på den.... kan godt se det er gejl men hvad hjælper det... du får da' ikke bedre top fart... måske lidt optræk fordi man kan sætte letere ruller i den....

Kommentar
Fra : z0unds

Dato : 01-12-03 23:17

scootere kører heller ikke med remskiver, men istedet med variator som sompelthen er hurtigere i optræk.. på den måde skal man heller ikke løbe den så fandens langt før den starter!

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 08-07-04 14:16

Variomatic var nu mest set, som et vinterprojekt fra min side... -Men der er ingen tvivl om, at den vil få betydeligt bedre optræk af det, og måske lidt topfart. Det er jo et udenlandsk variomatic, som er lavet til at køre 50 km/t i udlandet.

-Men som sagt, så mangler jeg stadig den der fælg incl. narv og gearingen. Nogle, som kan hjælpe mig??

Hilsen Steffen