/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til Nyt TUN!!!
Fra : Daschmuck
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 26-11-03 09:45

Yo allesammen....
har en cpi popcorn..
jeg har 8000 kr. og skal ha nyt tun, altså kobling, vario, cylle, krumtap og udstødning.... hvad forslår i????

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-11-03 14:59

at du hopper ind på www.holmgaard-scooterservice.dk eller www.x-style.dk og skriver til en af dem og for dem til at sammen sætte et godt tun til dig, så kan du sikkert få mængde rabat...

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 27-11-03 18:29

tag de 8000 kr og gå ud og få noget fisse istedet

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 09-12-03 22:50

Badass11 > Hmm det lyder rimelig nedern for dig du ikke kan få noget på den uden at skal betale ! trist liv !
Men nok om det.. !

Daschmuck, det kommer helt an på hvor stærkt du vil have den til at køre, nu lyder det til hvis du vil lægge 8000 Kr. og vil skifte alt det lyder det som om du vil op på de 120 km/t gerne...!

Du bliver nød til at skrive lidt flere specifikationer, med hvor stærkt den skal køre, om det til bykørsel, landevejskørsel så om man skal sørge for at arbejde godt med topfart eller optræk !

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : Daschmuck

Dato : 10-12-03 08:08

jamen jeg bor i byen men... den skal have godt optræk men også en pæn god top..
altså jeg har nu tænkt på hvad jeg skal købe men ikke sikker...

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-12-03 10:21

definer pæn god top...Grrr.... fart ?!

Prøv at skriv den opsætning du havde tænkt dig ?!
Jeg mener du kan jo sagtens få baghjulsoptræk og topfart ved 85 km/t på en standart krumtap, men hvis du har tjek på at skifte det hele er der jo ingen problemmer, men så kan jeg tilgændgæld heller ikke se hvorfor du spørg omhvilken opsætning på kandu, man skal ha en del "skills" for at kan lave visse ting på sin scooter/knallert, og hvis du kan det hele, krumtap, cyl osv.. så burde du da ikke have nogle problemmer med at vide hvad du vil ha på din ged.
Men kan da forslå en opsætning:
Polini Sport cylinderkit (70 ccm) - 899 kr.
Polini Star Traffic udstødning - 849 kr. (du kan også køre med en prestigio udstødning hvis du ikke vil vække for meget opsætning og køre med knæk, men så skal du huske og smide nogle tungere ruller i da den ellers vil lave en helveds masse omdrejninger.
17,5 Dell'Orto karburator - 500kr.
Polini Speed Control variator - 479 kr.
Evolution koblingstrykfjeder - 99 kr.
Tændrør: NGK8BHS
Dyse: ca. #84 - #88
Du skal huske at skifte din REM, hvis det er den har gået tja jeg vil sige 8000 KM, så er den allerede slidt godt op, så kan du købe evt. en Topperformances rem - 198 kr.
Men med denne opsætning, vil der være fokuseret på både optræk og topfart.
Ydelsen vil ligge på ca. 8 - 9 HK og din topfart vil være ca. 90 - 100 km/t og du vil sagtens kunne køre med standart krumtap!
Husk at leg lidt med rullerne i varioen for at finde best gearingspunkt !
Vh
Thomas P

Kommentar
Fra : Daschmuck

Dato : 11-12-03 07:05

jeg har tænkt på MHR eller EvO...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-12-03 09:18

Ring til enten www.holmgaard-scooterservice.dk eller www.x-style.dk og snak med dem om dine behov, findes det så kan de skaffe det hjem...