/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
er katten forkølet
Fra : mizzy9
Vist : 818 gange
20 point
Dato : 25-11-03 21:30

min kat rander rundt og nyser et par gange i timen......... Den hoster også eller det lyder sådan........?

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 21:33

Det lyder måske mærkeligt, men det kan være orm. Så undersøg lige dens efterladenskaber.

Og ellers så er den sgu nok bare forkølet.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-11-03 21:40

JA katte kan altså også blive forkølet! Bliver det ved så kontakt din dyrlæge!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 22:29

Ja, det vil i hvert fald være klogt at kontakte dyrlægen.
Nyseriet kan bl.a. skyldes en herpes-infektion:
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_herpesinfektion.html

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 26-11-03 09:16

Hej mizzy9!
Hvis det har stået på i længere tid, er det ikke bare en almindelig forkølelse.
Der kan, som det nævnes i ét af svarene, være tale om orm, altså skal efterladenskaberne undersøges, og en prøve medbringes til dyrlægen. I et andet svar nævnes herpes, også det er en mulighed. Endelig foreligger der den mulighed, at et lille skarpt ben, fra et byttedyr, typisk mus eller fugl, har sat sig fast i næse eller svælg, og der måske har dannet en begyndende infektion. Katten frembringer så en nysen, for at fjerne dette fremmedlegme. I alle tilfælde skal dyrlægen kontaktes for korrekt diagnosticering/behandling som enten kan være injektioner, piller eller et mindre operativt indgreb - eller en kombination af disse.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 27-11-03 18:31

hvis din kat siger som om den hoster kan jeg ikke forstå du har tid til at skrive det her se at komme til dyrlægen ellers har du pludselig ikke nogen kat

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-11-03 20:48

Ja for katten! kom nu afsted med den hvis du holder af din kat!

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 13-12-03 10:37

Hej mizzy9
Dette bare for at høre hvordan det går med din kat. Håber at den er fit for feight igen.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 18-01-04 12:54

det kan være din kat ikke kan tåle sig selv eller noget anden der hvor i bor