/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
problem med hentning fra database
Fra : petermadsen81
Vist : 317 gange
420 point
Dato : 23-11-03 17:14

Hvad faen gør jeg galt... vil lige sige dette er mit første php project... og damn dette irritere mig...

her er mit script.

<?
include("cont.php");
$brugernavn = $cok_bruger;
$password = $cok_pass;
$result = mysql_query("select brugernavn from navnbase where brugernavn = '$brugernavn' and password = '$password'") or die(mysql_error());
$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
?>
<html>
<head>
<title>Source</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
</head>
<body>
<?
include("cont.php");
$result = mysql_query("select tlf, id, mail, dato, adresse, hjemmeside from navnbase where id = '$id'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
print "
Brugernavn: $row[brugernavn]<br>
tlf:
$row[tlf]<br>
E-mail:
<a href=\"mailto:$row[mail]\">$row[hjemmeside]</a><br>
Fødselsdato:
$row[dato]<br>
Adresse:
$row[adresse]
Hjemmeside: <a href=\"$row[hjemmeside]\" target=\"_blank\">$row[hjemmeside]</a><br>
?>
<? include("copyright.php"); ?>
</body>
</html>
<?
} else {
print "Du er ikke logget ind!!<br>";
}
?>

Jeg får denne fejlmeddelse

Parse error: parse error in /customers/3103.dk/3103.dk/httpd.www/community2/source.php on line 31

i kan prøve at se. på www.3103.dk under adresse2 når i er logget ind er det kun søg der forløbig virker har ikke fået tilpasset de andre links endnu. søg på jeres navn... eller peter eller rikke og navne kommer frem men når man så klikker komme den der skide fejlmeddelelse!!!!

HELP

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 23-11-03 17:22

<?
} else {

Skriver du i slutningen.....

Jeg vil tror det skal hedde

}
<?else{

Dit afsluttende tag skal vel være indenfor <?.........?>

Kristian

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 23-11-03 17:40

Det hjalp ikke... den melder stadig fejl i linie 31 den linie med include copyright...

Kan det være fordi at den skal hente brugernavn fra min db 'navnbase' 2 gange?

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 23-11-03 17:50

Jeg har forresten prøvet at slette den linie... så melder den bare fejl i linie 34 istedet... den med print du er ikke logget ind....

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 420 point
Dato : 24-11-03 08:16

Hej Peter

Jeg er selv rimelig ny indenfor PHP/MySQL men jeg kan komme med mine umiddelbare indtryk...

Jeg forstår ikke helt, at du vil have:

<?
} else {
print "Du er ikke logget ind!!<br>";
}
?>

Udenfor din "body" tag....istedet for indeni

Tror at browseren kan have problemer med at læse text uden for dine tags, og det bliver den bedt om i dit script.

Prøv at flyt </body></html> ned i bunden af dit dokument...

Held og lykke

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 24-11-03 08:22

Og forresten undrer jeg mig lidt over din kommando "print" i linje 21.

Jeg bruger normalt "echo" men det er nok det samme som "print".

Men i linje 21 skriver du print ", men du afslutter aldrig sætningen med et ".

Det blev nok lidt kryptisk at læse, men du skriver selv i slutningen af dokumentet: print "Du er ikke logget ind!!<br>";

Her starter og afslutter du sætningen med et "".

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 24-11-03 20:37

Tak for svaret og fordi du gad at bruge tid på det - har lige forøget pointne lidt!
Det var det med html og body der virkede.. og fik også lige rettet det med "

Mvh Peter

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 24-11-03 20:39

aftestede det lige.... fejlen kom pga jeg havde glemt "

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 24-11-03 22:41

tillykke med det, glad for det virkede