/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bankskifte!
Fra : HelleS
Vist : 776 gange
200 point
Dato : 21-11-03 18:49

Hej. Jeg skal skifte bank fra danske bank til basisbank. Jeg har en fælles budgetkonto med min kæreste i danske bank og han ønsker ikke at skifte bank! Er der en der ved om det er muligt at jeg bliver ved med at være medejer af budgetkontoen når min lønkonto bliver flyttet?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-11-03 18:53

Selvfølgelig kan du det.
Banker sukker efter kunder, medmindre de står i RKI.
Så bliv du tryg i Den Danske sammen med din kæreste.
Man kan have konto i alle de pengeinstitutter man ønsker.
Det er et frit land, ikke?
Håber det er svar nok.

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 200 point
Dato : 21-11-03 21:41

men kan nemt have budgetkonto i en bank, og feks lønkonto i en anden.hvis man har hele sin økonomi i en bank, kan banken jo gennemskue ens økonomi fra ende til anden, hvilket der i nogle tilfælde ikke er ret smart.det kan ofte være en god ide at have sine aktiver i en bank og sine passiver i en anden.hvis man feks kommer "til penge" vil man i mange tilfælde modtage kreative forslag fra de ofte griske bankrådgivere om at feks hæve eventuelle afdrag.m.m.det kunne jo være at man selv havede andre planer med sine penge.næe aktiver og passiver for sig..

Godkendelse af svar
Fra : HelleS

Dato : 21-11-03 22:43

Tak for svaret webgun. Ja, det lyder da fornuftigt

Kommentar
Fra : tkrage

Dato : 07-01-04 15:31

Rystende svar,,,, at acceptere.
Det er det mest stupide jeg har hørt længe at have aktiver et sted og passiver et andet.
Det der sætter renten i bankerne er jo netop forholdet mellem samme, og hvis rådgiveren ikke har fuld indsigt i din økonomi, kommer du bare til at betale en højere rente.
Bankerne er da ikke int. i at du hæver afdragene, jo hvis du er en ringe kunde, - de lever jo af at låne penge ud.