/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
"grøn skærm" ved divx-afspilning.
Fra : sth77
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 20-11-03 22:47

Jeg har 3 divx film (Avi) som laver "grøn skærm" ved afspilning.
Jeg tror ikke jeg har tal på alle de ting jeg har prøvet, men jeg kan da remse op......

*Afspilning i hhv. MediaPlayer, RealOne player, BS player, DivX player og Zoomplayer - alle med samme resultat.

*Installeret den fulde Nimocodec pack

*installeret kun xvid-codec

*installeret kun divx-codec (har selvf. afinstalleret hvert enkelt program inden installation af et nyt)

*kørt uden codecs overhovedet.

*Stået på hovedet og hoppet på tungen (man bliver vel desperat.....)

Intet hjælper. Det skal siges at jeg en enkelt dag har haft alle filmene til at køre perfekt - dette var med den fulde Nimo-pack og i Divx-playeren (men det virkede ikke i WMP). Dagen efter var den gal igen.
Det er udelukkende disse 3 film der er problemer med - alle andre kører perfekt.

Jeg kører WinXp Home.

Nogen der kan løse denne gordiske knude?

sth77

Accepteret svar
Fra : phatlasse

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-03 22:56

Start med af fjerne Nimo - det er det rene skrald på din PC.
Prøv så at hente FFDSHOW, som er en genial DivX/Xvid decoder:
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html

Herefter kan du prøve at afspille den i BSplayer....

Godkendelse af svar
Fra : sth77

Dato : 21-11-03 01:44

"Herefter kan du prøve at afspille den i BSplayer...."
- og i Mediaplayer, Divxplayer, realplayer.....whatever. Det Virker Sgu!!!!!!!

Perfekt

sth77

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 01:46

Når nu du skriver at det kun er 3 film det er galt med, er det originalfilm eller kopifilm?

Kommentar
Fra : phatlasse

Dato : 21-11-03 21:42

sth77>> Har íntet med playeren at gøre....

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 28-11-03 18:36

ellebye>> kopifilm. Problemet er løst nu - måske det kan skyldes at lige netop de 3 film er brændt på en anden brænder end de andre jeg har......

sth77