/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
trailers i mpg-format (S. Spielberg)
Fra : NielsPT
Vist : 470 gange
60 point
Dato : 19-11-03 22:17

Hejsa Alle

Til et mindre seriøst, men dog stadig sjovt projekt jeg laver for tiden i 3.g, mangler jeg nogle trailers fra Steven Spielbergs film .. I MPG-FORMAT (hvilke svære at finde)
Nogen steder hvor man kan downloade disse?

Det må meget gerne være fra enten:
- Jaws (Dødens gab)
- Jurassic Park I (den fra 1993)
- E.T.
- Minority Report..

Mange hilsner.
Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-11-03 22:57

Hej NielsPT

Jeg har ikke prøvet at søge, men min fornemmelse siger mig at filmene stadig er så populære at der ikke ligger nogen på ej kommercielle sider.

Hvis du kan låne dem på biblioteket ??, kan og jeg tror også må, til eget brug overspille hvis du kan, og derefter konvertere til mpeg-format. Det er da værd at prøve. Det kan også være muligt ved lejefilm, og hvad du så vil gøre må du afgøre med din samvittighed.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-11-03 16:45

jeg skal bruge TRAILERNE til et gymnasieprojekt, hvor jeg laver en fremstilling med powerpoint. Desuden er der MASSER af disse trailers rundt omkring på nettet - bare i .mov-format, hvilket powerpoint ikke kan arbejde med.

mvh
Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 17:29

Jeg syntes du skal downloade de .mov -filer du kan, for spørgsmålet er om man ikke kan konvertere .mov til .avi format, som powerpoint også kan tage.
Så jeg stiller lige spørgsmålet for dig:

Kan man konvertere .mov filer til enten .avi format eller mpeg format ???

ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-11-03 20:23

Jeg har forsøgt at konventere, ligesom du foreslår...
Det lykkes mig bare aldrig at finde et gratis program, som kunne konventere mov til mpg UDEN at mpg filen kom til at fylde en herregård.. (jeg prøvede noget der hed BING, og MPEGconverter)

Så derfor troede jeg den nemme vej, var at få nogle drevne surfere til at finde trailerne i mpg-format på nettet, men det var det åbenbart ikke..!

Lad nu bare spørgsmålet ligge, hvis du ikke kan komme med et link (altså et svar ) til mit første indlæg.

mvh Niels

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 20-11-03 20:39

Jamen det kommer til at fylde en bondegård, mpeg er jo formatet man bruger når man skal lave sine egne DVD, og en DVD fyldt fylder ca. 4.7 GB. hvilket er godt og vel 1 times spilletid. Så kan du selv se hvor meget blot 5 min. fylder.

.mov filer er det mindste format til film.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 20-11-03 20:48

okay ja.. Det har du selvfølgelig ret i, havde jeg ikke lige tænkt på..
Do'h!

Så synes jeg sgu det er ringe at microsoft ikke har udviklet PowerPoint til at være kompitabel med .mov-filer

Mvh
Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 20:52

Det kan du have ret i. Hvilken version af powerpoint har du?

ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-11-03 21:01

hmm..
Jeg bruger den version vi har på gymnasies computere, så jeg ved det faktisk ikke..
Men da vi lige har fået nye computere, vil jeg gætte på at det er den nyeste. (Det mener jeg faktisk den er)

mvh
Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 21:09

Jeg er helt nede i office 97, så nytter nok slet ikke at prøve nohet.

mvh
ellebye