/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Tørrede griseører og haler
Fra : ela
Vist : 2757 gange
50 point
Dato : 19-11-03 11:10

Er der nogle der har en adresse hvor man kan købe tørrede griseører og haler
det man kan købe i forretninger syntes jeg er meget dyre.
hilsen ela

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 11:34

Østrand
www.ostrand.dk

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 14:15

Hos dyrehandleren og Føtex og mange andre forretninger. De fleste supermarkeder har det.

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 19-11-03 14:24

http://www.shop.loppetjansen.dk
Har dem også men om det er billigere end i forretninger ved jeg ikke.
Bodil

Kommentar
Fra : glad_pige

Dato : 19-11-03 15:40

Jeg har netop købt dem i rema 1000 en rimelig pose ca. 20 stk til kr. 14.94, om det er noget de normalt har ved jeg ikke det var en tilfældighed at jeg handlede der.

Ellers har vi et godt forhold til vores slagter og han samler af og til nogle grisseører mm. sammen til os som vi får med uden beregning.

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 16:00

Glad pige

Er de røget de grise øre du får fra din slagter !!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 16:37

NNEEJ det kan de ikke være

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 16:40

nej det kan de nemmelig ikke være og hunde må ikke få råt svine kød så huske endlig at koge dem først. Det der fordel ved røget grisseører er at de er meget seje og derfor gode for hunde at tygge på - nogle hunde bruge lang tid på et øre

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 16:45

JEP, min hund har dem et godt srykke tid! De elsker dem begge to, men den ene har svært ved at klare dem, - men så starter den store med at tygge den, og så snupper den lille det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-11-03 16:53

Hej, glad pige.. Dem du får fra Rema 1000, er de tørrede? Er der ikke en kommefejl? Det lyder da helt usandsynligt med 20 ører for 15 kr.....

De billigste, jeg har mødt, er fra en bod på en udstilling. Der fik jeg 20 stk for 70 kr, altså 3,50 pr stk. Og de var pænt store. Der var også mindre og billigere ører. På de store udstillinger er der næsten altid billige tilbud på alt muligt, der har med hunde at gøre.

Ulrika, ørerne skal da bare være tørrede. De behøver ikke at være røgede.

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 16:57

jeg har kun set røgetgriseøre på udstillingerne -det er bl-a Østrand der sælger store og billige på udstillingerne

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 17:07

Jeg har købt dem røgede i Føtes og hos Maksø Dyrehandel.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-11-03 18:09

De tørrede ører, jeg har fra udstillingen, er faktisk okseører Men prisen er ok, og der står på posen, at de er fra: Kennel Maj Tlf.:97 83 65 60 Gjelleroddevej 26, 7620 Lemvig.
Og så står der : "Postordre sendes dagligt overalt"

Men de lugter altså ikke røgede, og det synes jeg heller ikke, at griseører plejer. Man kan købe knogler, der er så røgede, så hele huset lugter af dem, men griseører??

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 18:18

Ja, så er det spørgsmål om hvad forsendelsen koster. Der er masser af muligheder.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 19-11-03 20:14

Griseører er ikke bare griseører, der er MEGET STOR forskel på kvalitet og størrelse. Nogle er ikke røgede, men bare tørret, og nogle er fyldt med salmonella. Derfor er prisen også meget forskellig. Men som hovedregel følger pris og kvalitet.
Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 19-11-03 23:58
Kommentar
Fra : glad_pige

Dato : 20-11-03 04:51

Upssiupsi...så kom der en debat igang

Yeps grisseørene fra Rema var til 14,95.......mødte dem også i fakta igår til ca 21 kr. (røgede)

(Birgitta) jeg var ved at falde ned af stolen da jeg så dit indlæg (råber) 70 kr.....damm de må være specielle, men igen syntes jeg også det gennerelt er lidt dyrere på udstillingerne.

vores slagter serverer jo ikke en pose friske, rå grisseører for mig (yakk bare ved tanken), det er ikke noget han normalt har hjemme, men af og til samler han ind (fra sine leverandører) og tilbyder det som ekstra service for sine hunde kunder...de er tørrede.

Mht. salmonella sååååå behøver hunden jo ikke ligefrem spise ørene inde i køkkenet/stuen, vores vil helst have ørene med ud og gumle på, hvilket passer mig rigtig godt for man skulle nok ha` været hund for at syntes grisseører er delikate

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 20-11-03 12:07

Ok - men jeg har shih-tzu og de elsker griseører, men de kan være op til en uge om at spise et. Og det foregår altså ikke udenfor. Men sådan er vi så forskellige.

Karin

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 20-11-03 12:59

du må meget undskylde - men når du ikke bruger flere grisseøre - hvad er så problemet!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-03 13:39

Ja sådan har min lille Chihuahua det, den hugger helst den stores fortyggede griseøre, hun har kæberne, fordi hun er en golden retriever.

så små hunde kan i hvert fald også lide griseører.

Godkendelse af svar
Fra : ela

Dato : 20-11-03 15:42

Tak for svaret 25.
   Det var et rigtigt diskutionsemne så det var jo godt.

hilsen Ela