/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
petroleum fra dk station
Fra : b.mikkelden
Vist : 3861 gange
20 point
Dato : 17-11-03 19:05

Hej!
Kan man benytte petroleum fra en dk station til sin zibro sre 155 prisen er ca. 6 kr.??
Nettos lampe olie koster 8,5 og zibros eget produkt meget dyre
M.V.H.
Brian

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-11-03 19:27

Hey
Det tror jeg godt du kan , men de lugter når du fyrer i den.
Køb lampe olie i større mængder,(engros) evt. syd for grænsen.

Kommentar
Fra : carsten_f

Dato : 17-11-03 19:30

Lugtfripetrolium, lampeolie, zibros produkt er det samme, om DK´s petrolium er ved jeg ikke, men du kan højst opnå en "meget lidt" ubehagelig lugt når du tænder og slukker, jeg bruger det selv.
M.V.H
Carsten

Kommentar
Fra : b.mikkelden

Dato : 17-11-03 19:35

Hvor kan man købe det engros?

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 17-11-03 22:35

Hvis du vil undgå for meget "stank" så skal du tænde ovnen uden for stuen og flytte den ind når den er kørt til, efter nogen brændtid, fuld opvarmet.
Når du vil slukke flytter du den ud igen og slukker den, så undgår du den dårlige lugt.
Men pas på under flytningen.

Accepteret svar
Fra : muj

Modtaget 20 point
Dato : 20-11-03 22:34

Hej Brian

Det vil jeg på det kraftigste ikke anbefale !!
Jeg har gennemgået leverandørbrugsanvisningen på disse, og der findes mange skadelige stoffer i denne for for petroleum. Husk på at der findes mange slags (kvaliteter) af petroleum, som indeholder alt for store mængder svovl
som du vil gå og indeånde heletiden. Svovl i større koncentrationer, kan give hovedpine, opkast og kvalme.
Desuden indeholder de også større mængder partikler og urenheder, som ødelægger vægen.
Dette gælder også laser modellerne, som opsamler disse partikler i pumpe og dysesystemet, som derfor stopper til.
Nettoes er beregnet til olielamper indenfor, og er det reneste paraffin produkt på markedet, uden partikler og andet.
Desuden skal det altid også være røg og lugtfri.
Har undersøgt markedet i tyskland, og der er ingen penge at spare, jo måske 1 kr. pr. liter, og så kan det jo ikke svare
sig, når fragtomk. kommer oveni.
Så brug nettoes og vær glad for den besparelse det giver, og lad vær med at udsætte familien og andre for det ubehag
det nu måtte medføre, det kan da ikke vare det værd.

Mvh. MUJ

Kommentar
Fra : pcking

Dato : 21-11-03 11:52

Hej

Vil det dermed sige at Nettos lampeolie er lige så rent , og lige så lidt skadelig for ens Zibro ovn som Zibro Plus ekstra ??

De fraråder jo på det kraftigste at bruge andet end deres eget produkt, samt at garantien jo forøges med 1 år for hver 10 dunke du har købt...

MVH.KJ

Kommentar
Fra : muj

Dato : 21-11-03 14:46

Hej KJ

Det jeg mener med det, er at DK Petroleum skal du ikke bruge i din Zibro, men at du frit selv kan vælge mellem
Zibro Plus el. nettos lampeolie.Kun disse 2 er helt rene og fri for svovl partikler. Brug dog ikke alene nettos i turbo modellerne pga. vægen, men skift mellem Zibros og nettos.
Jeg håber at jeg har forklaret mig forståeligt og korrekt.

Mvh. MUJ

Kommentar
Fra : pcking

Dato : 22-11-03 06:48

Hej MUJ

Jeg takker for svaret..
MIn ovn er en Zibro laser ,og derfor uden væge, så der skulle jo så ikke være problemer med Netto olie...Dejligt, for hvem vil ikke opvarme billigere

MVH
KJ

Godkendelse af svar
Fra : b.mikkelden

Dato : 24-11-03 20:44

Tak for svaret muj.