/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp!!!
Fra : ponda
Vist : 373 gange
15 point
Dato : 17-11-03 12:39

Hej jeg har fået problemer med mit grafikkort!
Det hedder nviadia geforce 2 mx.
Der er farvede striber på min skærm og systemet er blevet ustabilt.
Jeg har prøvet at fjerne det og indstalerer det igen, men når jeg genstarter computeren, skriver den at kortet er fundet og når den så skal instalerer det kommer den med kode 10 og at den ikke kan startes!
Jeg har hentet driveren og det er den rigtige, men den vil ikke tage den!
Jeg har ikke haft problemer før, men pludselig virkede det ikke, tror i at kortet er i stykker!
Jeg har også problemer med mit skærmkort, men hænger de 2 ting ikke sammen?

Med venlig hilsen Ponda.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 25 point
Dato : 17-11-03 13:30

Skærm og grafikkort er et og samme.

Hvilket styresystem har du?
Hvis du har styresystem under win2000, kan jeg blot sige dig, at jeg har haft fuldstændig samme problem med samme skærmkort i både ME og win98.

Det endte med at jeg købte et andet, og med de tegn du har ja.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-11-03 14:15

Mærkværdigt med at der skulle være problemer med nævnte grafikkort, jeg har kørt Win 98 med samme kort uden problemer
og bruger stadig samme kort med Win XP, dette svar er desværre ikke til hjælp, blot orientering.

Jeg håber du får yderligere svar på dit problem.

Mvh.
tatadeo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 14:22

>tadeo

Jeg har dog ikke haft problemer med nævnte grafikkort i XP, kun ME og lavere versioner. Selv om man downloader de sidste nye drivere fra nviadia til den pågældende windows-version er det som om windows overhovedet ikke vil kendes ved driverne.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 17-11-03 14:27

Jeg bruger xp professional

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 14:30

Jeg har brugt det i både Home og PRO og ingen problemer med kortet i nogen af versionerne.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-11-03 17:03

ellebye

Som tidligere nævnt, har jeg overhovedet ingen problemer haft med geforce 2 mx, jeg købte ny pc i 2001 med omtalte kort,
det har kørt på Win 98 , Win Se 2, Win 2000, og nu Win XP, selvfølgelig med opdateringer, jeg er ikke nogen nørd, det er bare mine
kommentarer, og min egen erfaring vedr. problemer i ens egen pc er, at der kan nemt opstå problemer, det er nærmere regelen ind
undtagelsen, der for er jeg glad for kandu.dk, jeg har selv hentet megen hjælp.

Mvh

Tadeo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 17:12

Så skulle jeg have været på kandu den gang, nå pyt nu har jeg skiftet til et andet, så kan en anden måske bruge det. Jeg var bare så ........ en hel masse ord på det fordi jeg ikke kunne få det til at virke.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-03 22:59

sådan et skærmkort kan jo godt gå lidt løst fra sin sokkel i computeren. Prøv at åbne computeren (uden strøm) og se , føl, vrik lidt.

Godkendelse af svar
Fra : ponda

Dato : 25-11-03 22:30

Tak for svaret ellebye.