/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
demo indspilling
Fra : kojja
Vist : 495 gange
342 point
Dato : 16-11-03 18:14

Hejså
Jeg er en pige fra midtjylland som søger folk, der kunne hjælp mig med demo indspilling billigt. kan godt køre. hjælp hjælp. jeg brænder meget for det.

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 16-11-03 19:02

Hej kojja

Har du en email-adr.? jeg kender en i Ringkøbing området der måske kan hjælpe dig med demo-indspilning i studie!.

Hilsen
Ez1

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 16-11-03 21:01

hej Ez1
Tak min e-mail er sam_samex@hotmail.com

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 16-11-03 22:32

Hejsa igen..

Jeg har tilladt mig at vidergive din mail-adr. til ham jeg haver i tankerne..
Jeg får ham til at tage kontakt til dig!.

Hilsen
Jacques

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-11-03 08:46

Musikstil. Kopi, egen musik? Akkompagnerer du selv? Midi?

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 17-11-03 12:08

jeg bor i århus og har et digitalstudio...
hvad er det du gerne vil indspille?? Band??
hvilke instrumenter bruger I??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-11-03 14:35

Må vi ikke høre lidt mere om hvoff'er noget du vil lave?

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 17-11-03 17:04

Jeg er en solist med egen musik, pop.og jeg finder på melodi selv. jeg kan ikke spille på nogle instrument. jeg vil gerne lave en demo, som jeg kan send vider til pladeselskab. jeg spille ikke i band. så jeg forventer at l skal spille for mig.
mvh kojja

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 17-11-03 17:12

prøv popstars

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 17-11-03 17:40

Ja tak Ringo_Gringo , men jeg vil gerne lave min egen musik. Jeg gider ikke det konkurancer med popstars

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-03 09:21

Det vil være væsentlig mere tidskrævende og omkostningskrævende at lave sin egen musik, når man ikke selv er musiker. Hvis du eksempelvis vil lave et par numre, kan du roligt afsætte en dags tid til bandet - ifald du ikke har lavet musikken helt vildt kringlet. Du kan så bruge endnu en dag på at lægge vokal ind + eventuelle korstemmer. Mix kan laves på en god aften. Jeg kan lynhurtigt se en omkostning på den anden side af de 10 kg. Find nu lige en lokal musiker eller "musikprogrammør". Få musikken på noder, eller endnu bedre - midi. Kan du få dine ideer til musikken smidt på midi, er der kun tale om at køre vokal ind + dubs & cuts - så snakker vi småpenge og det kan laves i et lille hjemmestudie. Ønsker du kun klaver til backing bør du klart finde en musiker selv, idet det vil være alt for kostbart at bruge dyr studietid til at øve.

Skal du bare bruge en demo, for at finde ud af om du kan synge, vil jeg foreslå dig at indspille et par covernumre.

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 18-11-03 15:08

Hejså 3773
Mange tak for god råd, jeg har musik på band og jeg har en veninder som hjælper mig med at skriver akkorder til min sanger og hun vil også meget gerne hjælp mig med spille på klaver,eller keybord hvis jeg skal lave en demo. så jeg ved ikke præcis nu hvad jeg mangler. jeg skal ikke lave e demo for at finde ud af om jeg kan synge. Jeg ved godt selv at jeg kan. Kan du fortælle mig hvad jeg mangler nu?

Kommentar
Fra : dannitheking

Dato : 18-11-03 20:58

Hej
Du skal nok tænke lidt på at prisen er ca. 350. i timen så bliver du ikke snydt vis det er billiger, men du bor i Jylland såååååååååå.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-11-03 15:47

Min kalender er stygt hærget, men jeg vil lige tænke lidt over det. Har et bette "for sjov" studio, med PC HD recording. Har en smule keybords, guitarer, bas mv. Jeg kan sagtens lave tålelige demo'er.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-11-03 15:50

Men du skal selv sørge for grundmusikken - dvs trommemaskine/keybord, hvad nu veninden kan præstere. Mine fingre er ikke til noget genialt på et keybord. Jeg kan hjælpe dig med lidt guitarer + evt bas.

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 19-11-03 16:48

Hej 3773
Det lyder meget fint at du kunne tænke dig at hjælp mig.
min veninder er meget god til at spille klaver og jeg regner med at hun kan også præstere. Men hvor bor du i landet? og hvor meget tror du det vil kost, hvis min veninder vil hjælp?
mvh Samallie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-11-03 10:53

Østjylland

Nu og her (i december) ser det sort ud tidsmæssigt.

Har du mulighed for at inspille en "dummy" på cassette sammen med veninden, fremsende den til mig, sammen med bechifringer. Så vil jeg forsøge at få dannet et grundbånd. Vokalen kan vi efterfølgende fikse på en dags tid.

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 30-11-03 11:30

Nu synger jeg sammen med en guitarist og han lærer mine numre.
Min veninde har ikke tid hun har for travlt, så jeg har opgivet hende.
Jeg vil gerne sende et kasettebånd om et par uger når guitaristen har læret at indspille min sang.
send din adresse til mig på e-mail.
e-mail Sam_samex@hotmail.com

P.s. Mange tak fordi at du gidder hjælpe mig..

Kommentar
Fra : Rodam

Dato : 30-11-03 11:33

Hej. Kojja.
Nu du har computer, har du så overvejet at anskaffe et studieprogram som fx. Cubase. Det har alle facilliterne du skal bruge, men du skal derudover også have en lille mixer, mikrofon og en makker der installerer hele molevitten (hvis du ikke selv kan). Din lokale musikforretning kan garanteret hjælpe dig videre.
Held og lykke med projektet og giv ALDRIG op.

Kommentar
Fra : kojja

Dato : 30-11-03 20:26

Mange tak Randam
Jeg gør hvad jeg kan og jeg skal prøve at kigge på det du har anbefalet. Jeg giver ikke op.

Kommentar
Fra : hanna_nas

Dato : 03-12-03 13:15

Det ved jeg ikke hvor du kan