/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi problem...
Fra : alaskan
Vist : 434 gange
75 point
Dato : 13-11-03 16:25

jeg har en maxi kl, som starter fint nok men der er ikke noget træk i den snegler sig af sted med ca 15km
har renset carb,kontrolleret at der er komprimering den kørte nogenlunde før jeg skiftede kæde samt tandjul (for og bag) disse en med samme gearing som før
den acc nogenlunde på støtfod men når der kommer belastning på (mig ;-]]..) snegler den.....
forslag??? fyr bare løs.....
18mm carb bing ,44 dyse,standard studs
38mm cylinder
13 tænder foran 45 bag køre lovligt!!!! tro det eller lad være ;-}}....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 16:34

Nu har du vel ikke strammet kæden helt vildt, vel?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 16:36

Og dit bremsekabel er ikke kommet i klemme (ved godt det er et åndsvagt spørgsmål)?

Kommentar
Fra : Michael_Schmidt

Dato : 13-11-03 16:43

hmmm sæt en standart kaburator på så kører den ok igen

Kommentar
Fra : alaskan

Dato : 13-11-03 18:01

kæden er har "slak" på ca 2 cm
kablet er ikke i klemme
den har jo kørt rimligt før, og så vidt jeg ved, er det en standard carb til "KL`eren"
den firkantet som kan købes mange steder...
please help...skal bruge den for at kunne komme på jobbet.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 18:11

Hvis den kørte ok, før du skifte kæde og kædehjul, burde det alt andet lige være der problemerne ligger.

Men:

Får den føde nok?
Får den for lidt føde?
Komprimering ok - du har ikke knækket en ring?
Er den utæt ved cylinder, bund, karburator, mv?

...igen. Hvis det som du beskriver det, er pludselig opstået efter kædeskift, er det et eller andet transmissionsspørgsmål.

Har du haft hele maskinen skilt ad, er mulighederne jo mange.

Kommentar
Fra : cep1952

Dato : 13-11-03 18:32

Har du checket om udstødningshullet i cylinderen er tilstoppet eller udstødningen trænger til en rensning.Det hjælper ikke at den får noget at "leve" af hvis den ikke kan komme af med det igen.
Fat mod.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-11-03 18:33

Det lyder som et tændingsproblem.den tænder nok for sent når den kan starte og tage omdr. i friløb. altså uden belastning og så knapt kan slæbe sig selv ved belastning.den skal lave tænding lige før stemplet er i top for at lave kompretion.med de symtomer som du nævner er jeg sikker på at den tænder for sent.det vil sige at den tænder når stemplet er helt i top og så komprimere på vej ned.prøv at stille tændingen på ny så er problemet nok løst.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 18:56

Tændingen ændrer sig vel ikke lige pludseligt, og udstødningen tilstopper vel heller ikke lige pludseligt.
Går baghjulet helt frit rundt?
Har du låsering, både bag og foran fortandhjulet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 13-11-03 20:34

Hej.
Har selv oplevet det samme, problemet var at fortandhjulet var skævt, det bevirkede at kæden skiftevis var slap / stram.
Prøv at gi den lidt gas på styttefoden altimens du ser efter "skævheder" på tandhjulene...
Komprimeringen skal helst være på 125 og op efter. Denne karburator du har, den kører normalvis med dyse 44/46 som standdart, men i den her kolde tid kan det godt være at du skal bruge et nummer større...
Held og lykke...

Kommentar
Fra : alaskan

Dato : 13-11-03 22:09

hej gutter
som palle rigtigt skriver ændre sig jo ikke bare lige pludslig
jeg har prøvet at skifte tilbage til gl klinge (gl baghjul som sad på før) hjalp lige fedt[[.....
ja der er låsering både foran og bag.
fortandhjulet er den gl.model med gummimuffer for og bag men den ser ikke ud til at gå på nogen steder
vil prøve at se om det med skævt fortandhjul.

det er godt nok ved at være en pain in the a..!!!!!!

køber snart et pendlerkort.......not!!!!!!!

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 13-11-03 22:26

Jeg tror at problemet er din karburator. Der er gået noget galt da du rensede den. ( hvad med luft skruen ).

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 75 point
Dato : 13-11-03 22:54

Umiddelbart hat tandhjulsudskiftninger jo ikke noget med hastighed at gøre (når vi snakker samme tænder), så hvis hjulene "løber frit", kan vi se bort fra det.
Som caam2 skriver, kan du godt være kommet til at bøje svømmerarmen.
For du rensede vel strålespids, og justerede vel ikke på justerskruen på carburatoren, vel?
Og hvad med chokkerspjæld, den åbner helt op ikke?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alaskan

Dato : 16-11-03 01:52

nej har ikke pillede ved justerskruen og svømmeren ser ok ud
tror jeg piller den fra hinanden smider nye pakninger i , samt nogle nye stumper så må vi se...

Godkendelse af svar
Fra : alaskan

Dato : 16-11-03 01:56

Tak for svaret pallebhansen.
som sagt køber nogle nye stumper og skifter pakninger så må vi se