/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Forum admin ( slet og ret )
Fra : Noxi
Vist : 388 gange
325 point
Dato : 11-11-03 15:33

Hey jeg har skaffet mig et Forum... men problemmet er at der ik er admin ting med... så jeg kan ik slette fra det... hvis nogen har oprettet noget lort har jeg ik mulig hed for at slette det andet end jeg skal ind i phpadmin og fjerne det der i gennem men det ik lige det jeg har lyst til :D

Struktur dump for tabellen `forum`

CREATE TABLE `forum` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`header` varchar(100) NOT NULL default '',
`name` varchar(60) NOT NULL default '',
`email` varchar(60) NOT NULL default '',
`date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`message` text NOT NULL,
`parent` int(11) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

har de her oplysninger :D

nogen der kan lave et admin system ud fra det... bare slet indlæg og rette :D ik andet... hvis i skal bruge helle koden så bare sig til så finde vi ud af det :D

p.s rette beskder er ik så vigtig :D

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 11-11-03 17:38

Ved ikke hvad det er for et forum, men kan du ikke gøre dig selv til moderator i pågældende forum, og derved få adgang til at slette/redigere/flytte?

/EazyOne

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 11-11-03 22:44

EazyOne ved ik lige hvad du mener men det forum jeg har er der ik bygget admin system ind.. så kan ik slette eller rette beskederne

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 11-11-03 23:02

<?php
include('config.php');

if($action=="send"){
if($sp=="sp"){
mysql_query("DELETE FROM forum where id ='$id'");
}
else{
mysql_query("DELETE FROM forum where parent ='$sp'");
}}
$result = mysql_query("SELECT * FROM forum where ny ='1'");
$result = mysql_query("SELECT * FROM forum where ny <>'1'");

?><center><table width="600">
<td width="20%"><b>Slet ?</td>
</tr></table><hr width="600"><?

$result = mysql_query("SELECT * FROM forum order by parent,date");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$g="gruppe";
$sp=$row["parent"];
$spr=substr($row["header"],0,50);
$svar=substr($row["message"],0,50);
if(!$spr){$spr='-'.$svar;$g="svar";$sp="$sp";}

?>
<center><table width="600">
<tr><form name="forum" method="POST" action="<?=$PHP_self?>?id=<?php echo $row["id"];?>&sp=<?php echo $sp;?>">
<td width="80%"><a class="text" link href="forum_svar.php?parent=<?php echo $row["parent"];?>"><?php echo $spr; ?></a></td>
<td width="20%">
<input type="hidden" name="action" value="send">
       <input type="submit" value="Slet <?php echo " ".$g; ?>">
      </td></form>
</tr></table><hr width="600">
<?php
}
mysql_free_result($result);
?>

Har det scripts til at slette... men det virker ik... nogen der kan sige mig hvad der er forkert... du kan se hvordan der ser ud --->
http://noxiaz.csclan.dk/index/forum/scripts/slet.php
<--- for mig ser det rigtigt ud men jeg er jo ikke så god til det :D hehe plzz hjælp mig

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 12-11-03 00:37

Var lige inde på din HP.
Med den måde du holder venner og "fjender" på ville jeg da klart vælge et af de eksisterende PHP-forums (der er faktisk en admin-del i de færreste).
Hvor man skal være oprettet for at skrive, om man i det mindste kan give sig selv "MODERATOR"-status, og dermed kan editere/slette upassende indlæg.
Det forum jeg bruger er allerede indbygget i PHPnuke, og har dermed en admin-del.
Men fx. BBPHP mener jeg IKKE har. men du vil som den der installerer det, "automatisk" have GOD-accessability!.
Mine PHP-kundskaber er desværre ikke så udviklede, så jeg lige kan kigge på dit script, og udpege fejl!.

/EazyOne

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 12-11-03 18:50

Eazyone:

Jeg kan ik lide de forums med en masser farver... og alle mulige dumme php side som man ik bruger men kun for at holde styr på opsætningen.

Der hvor jeg her mine Venner og "fjender" er i et news system :D godt nok med admin ret og slet... men har sq også prøvet om jeg kunne bruge noget der fra og så udviklede er min php side ik :D men kommer nok :D

/noxi

Accepteret svar
Fra : Wazza

Modtaget 325 point
Dato : 12-11-03 23:52

her er jeg mig som gav dig scriptet fra msn

Godkendelse af svar
Fra : Noxi

Dato : 12-11-03 23:54

Tak for svaret Wazza.