/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Zibro/Corona - "frostsikre" ???
Fra : jko
Vist : 2633 gange
100 point
Dato : 10-11-03 10:25

Hej ....
Vi har købt en Corona kamin ovn til vores vinterhave der er uden opvarmning og dermed ikke FROSTFRIT - kan
ovnen egentlig "tåle" at stå derude ???

Mvh
jko

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-03 10:54

Hvorfor ikke? Er der da vand i den?

Hvis det er sådan en kamin-dims der bare brænder olie eller gas, er den temmelig ufølsom overfor hvilken temperatur den opbevares i.

Kan den ikke tåle frost, står det i vejledningen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-11-03 13:50

Du skal bare hælde noget i den, som ikke størkner ved lave temperaturer. Altså ingen palmeolie, ingen jordnøddeolie, ingen olivenolie. Med hensyn til om den kan "tåle" det: Er det ikke sådan en dims, man køber til kolonihavehuset? Der kommer den ud for lidt af hvert.

Kommentar
Fra : KarlB

Dato : 11-11-03 02:53

Har netop læst dit et måned gamle indlæg ang. valg af ovn, så nu må jeg høre, om du er blevet tilfreds med Corona ovnen. Jeg kender den ikke selv; men har overvejet den til mit kolonihavehus, den er jo meget billigere, end Zibros horribelt dyre ovne. Imdilertid har jeg hørt, at det ikke er muligt at skrue op og ned for brænderen, er det rigtigt, at den kun kan brænde ved højeste styrke?

Kommentar
Fra : jko

Dato : 11-11-03 07:59

Tak for Jeres indlæg - jeg mente heller ikke at der var problemer med det !!!

Jeg har endnu ikke den store erfaring med Corona'en - vi havde gang i den forleden aften og den varmede rigtigt godt med hyggelige flammer ! Men den er meget nem at tænde og pæn at se på - dog synes jeg at den lugter lidt rigeligt - især lige efter at vi havde slukket den !!! Men det er vist kun de første gange står der i manualen - det håber jeg er korrekt !!??
Det er korrekt at den kun ka' brænde ved højeste styrke - man ka' dog regulere flammen en anelse - men hvor meget det giver ved jeg ikke rigtigt endnu !
For tiden fås den flere steder til kr. 1198 og det må siges at være billigt i forhold til Zibro !!!
Mvh
jko

Kommentar
Fra : muj

Dato : 13-11-03 00:04

Ang. corona/Zibro

Jeg ville nu ikke spare de får kroner der er fra en corona til en rigtig zibro.
Nej, køb hellere en brugt Zibro kamin i den blå avis www.dba.dk de koster kun det halve, og så får du flg. mere for pengene
Bedre brændstofudnyttelse pga. dobbelt brænder.
Mulighed for køb af ny væge i alle byggemarkeder.
Der kan fåes næsten alle reservedele til Zibro kaminer
Længere levetid
Mulighed for at bruge nettoes lampeolie, dog vil jeg anbefale at man bytter til zibroen efter et par tanke..
Bedre mulighed for justering af flammen svag/kraftig
Større KW ydeevne pga. større brænder.
Min opfordring er: køb en brugt Zibro så sparer du det halve, og glem alt om garantien, de kan faktisk ikke gå istykker
med mindre man voldtager den.

Mvh. MUJ

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 09:43

Hvis du har fået svar, jko, hvad så med at lukke spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 28-11-03 10:20

Tak for svaret 3773.