/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
mmm... kilerem, remskive på ciao....
Fra : CiaoStyrer
Vist : 1164 gange
45 point
Dato : 06-11-03 17:19

Så skal jeg ha lidt hjælp igen...... Når man sætter en ny remskive på en ciao, så bliver kileremmen jo meget slap.... Skal man stramme den, og hvordan.....??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 55 point
Dato : 06-11-03 17:25

Ja det gør du ved at løsne motoren med de lange bolte der går gennem stellet, hvis den ikke kan flyttes nok i de aflange huller, så må du finde en rem hos et "kileremsfirma", de ligger i alle størrer byer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 06-11-03 17:36

Tak for svaret pallebhansen... Det er ikke nok at flytte motoren, det har jeg prøvet..... Du ved ikke om der ligger at "kileremsfirma" i aalborg...? Men enu en gang tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 06-11-03 17:55

Hvor stram skal den være.......???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-03 18:50

Kjeldgaard A/S
Adresse: Stationsmestervej 81
Postboks 7070
9200 Aalborg SV

Sanistål A/S
Håndværkervej 14
9000 Aalborg

Grene Industri
Gugvej 148
9210 Aalborg SØ
Dem fandt jeg på Krak, men ellers spørg en smed, mekaniker,maskinfabrik, de ved hvem
Tag den gl. rem med, eller nummeret, og sig den skal være feks. 4cm kortere, det svarer vel til at motoren blev flyttet 2cm.
Pas også på den ikke er for lille, så hav en ide om hvilke tolerancer der er bedst, hvis de ikke har en 4cm kortere, skal den så være 3 eller 5cm kortere?
Man siger den skal trykkes 1Cm ned på midten, men den bliver næsten aldrig for stram, "bræk i motoren" med en kraftig skruetrækker eller brækjern, samtidig med du spænder. Det er meget værrer med kæder der er for stramme, de ødelægger lejerne.
VH Palle Hansen