/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Port i eksisterende havemur
Fra : jalaha
Vist : 635 gange
30 point
Dato : 06-11-03 10:13

Jeg har en 4,5 m lang og 2 m høj mur mellem garage og hus hvor jeg gerne vil have lavet en dør/port (alm. 90 cm bred).

(1) Hvor koldt kan det være når man murer?

(2) Hvis jeg selv banker hul i muren, hvad skal jeg så regne med det koster at få en murer til at rette muren til hvor "karmen"/dørstolperne skal monteres (antal timer for sådan en opgave)?

(3) Kan en erfaren gør-det-selv mand (der dog aldrig har muret før) gøre det selv? - er der noget jeg skal tage hensyn til/tænke på i den sammenhæng?

Ser frem til jeres svar
Jalaha

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-11-03 18:16

Det er ikke godt hvis vi kommer under 0 grader i løbet af døgnet, med mindre du tager dine forbehold (vintermåtter m.m.). En gang skal være den første for alt ting. pas på hvor hurtigt du murer i højden, så det ikke skrider for dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-03 18:22

Det er gratis at få et tilbud. Ring til en murer og få ham til at se på muren. Han kan give dig nogle gode råd.
Spørg ham hvad det koster, hvis han skal lave det hele selv, eller prisen hvis du laver forarbejdet.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 30 point
Dato : 06-11-03 18:31

du kan sagtens mure nu hvis du gør det om dagen så det når at brænde af inden det begynder at fryse ellers kan du tilsætte sprit i din mørtel men det går nok som vejret er nu.

det er nemt nok at lave sådan en fals og ville mene at du sagtens selv kan gøre det selvom du aldrig har muret før..! bare det er i lod og vater. det skulle ikke noget problem at få højde på uden det skrider..

hvis du vil have en mure til at lave det skal du regne med ca. to-tre timer hvis der er renset ud til fortandning og det hele. og det kan svinge mellem 250-350 kr. pr. time hvidt.

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : jalaha

Dato : 09-11-03 18:59

Tak for svaret solgaard.