/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
abs-lampen lyser
Fra : mecky
Vist : 5332 gange
120 point
Dato : 06-11-03 01:02

Hej.
Jeg har en fiat punto 95', hvor ABS-lampen lyser en gang imellem, nogen gange er lige når jeg starte bilen andre gange efter jeg har kørt 1-2 timer. Problemet er at den skal til syn, og jeg bange for at den ikke går igennem. kan i gøre mig en tjeneste og hjælpe mig med at laver den så billigt som muligt, da jeg er studerne.
MVH.
Mecky

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-11-03 05:24

Se at få en proff. til checke det. Det sikkerhed vi snakker om her, både din og alle andre traffikanters!!!!!!!!!!!.
Det er måske blot klodserne, der skal skiftes, hvilket ikke er den store udskrivning.
Hvis bilinspektøren ser lampen lyse, vil han gå i detaljer, og evt. klippe pladerne!!!

MVH

Kommentar
Fra : skatten

Dato : 06-11-03 07:04

Det er højst tænkeligt en af dine abs censorer der er defekte der sidder en ved hvert hjul, du skal gøre det at du skal måle den modstand der er i dem i omh,der skal være ca 1,060omh i hver er der en større forskel skal du skifte den med det store udsving i,tjek også lige de stikforbindelser der er ved censorerne,om der er forbindelse der

Peter

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-11-03 09:53

Som Skatten skriver er det dine speedsensor (ABS Sensor) der driller. De stik han taler or er der kun 2 led og de er nemme at finde. Du skal ikke regne med at du kan få dem uorginale. Og til sidst er det jo ikke farlig at køre hvis din ABS lampe lysre, det betyder jo bare at din ABS ikke virker. At du kan lave hjulblokade. Jeg har alrdig set en ABS lampe lyse pga. nedslidte klodser.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 06-11-03 12:33

Censorene fejler ikke noget, dem har jeg testet.
Hvis nu jeg fjerne ABS-lampen, tror i at bilinspektøren vil stadig opdage fejlen?
kender i en billig autoelektriker der kan hjælpe mig med det?

Mecky

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-11-03 12:46

Hvor meget modstand var der i dem??? Og ja det vil han da den ikke lyser når han starter bilen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-11-03 13:25

Du er godt nok farlig at have til at køre rundt.
Prøv lige at tænke over, hvad du vil.

Dine bremser fortæller dig at der er noget galt.

Din løsning: fjern pæren, der fortæller dig at der er noget galt, fordi du vil spare penge!!!!

Jeg håber at du kører rundt på en lille ø, hvor der kun er dig og din bil. Så kan du da ikke skade andre!!!!
Hvad heleved vil du gøre hvis du køre en ihjel!!!

MVH

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 06-11-03 15:13

viskinge når lampen lyser så den enste den gøre er at den slå ABS'en fra, andet gøre den ikke
geu det var ikke en voltmeter han testede med, det var en ABS tester, han sagde at der ikke var fejl i censoren.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-11-03 21:51

Okay... Så er der jo kun den dyre ting tilbage, det er din ABC-enhed (styreboksen). Prøv om du evt kan få lov til at låne en hos en hugger.
Og viskinge, du skulle lige vare din mund lidt... Du mener vel ALLE os der køre rundt i biler uden ABS slår folk ihjel???

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 06-11-03 22:27

tak for hjælpen geu, jeg kan prøv om jeg kan låne en.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 06-11-03 22:31

vik ABS lampen lyse hvis styreboxen fejler noget?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-11-03 22:50

Krt og godt dit Abs modul er stået af pris 8000kr har lige fået skiftet mit, og nej du kan ikke selv skifte det!

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 07-11-03 12:43

tror i at det kan være ABS lampen lyse fordi der er noget galt med styreboxen?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-11-03 15:14

Ja det kan det nemt værre, hvis der er fejl i den melder den det jo.

Kommentar
Fra : superdupermand

Dato : 08-11-03 23:19

jeg kan kun andbefale dig at køre ind til en fiatservice og få læst koder ud det kan fortælde om det er kun en abssensor og hvilken det er det kan også være en styrebox men i 90 % er det en sensorfejl. Det er besemt ikke noget du kan køre med da du kan opleve 100 % bremsesvigt ved en sensor fejl ved en fart under 25 km. Det her er virklig farlig.
Så skal du tage stiket af din abscomputer så vil du køre som uden abs
det vil koste 100 til 200 kr. (i jyland) og ja det vil man opdage til syn at lampen ikke lyser

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 120 point
Dato : 09-11-03 11:01

NEJ... Du vil aldrig opleve 100% bremsesvigt ved en hastig under 25. Dine bremser virker som alle ander bremser der er mekanisk, men bare uden ABS. Det betyder at du kan lave hjulblokade.

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 10-11-03 16:36

hej venner.
jeg fik lavet det selv, jeg skulle bare puster ABS boxen med en luft pistol, og rense censorene med papir, de var fyldt med små stykker af jern som henger fast på dem, ligesom magnet.
tusind tak for jeres hjælp.
MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-11-03 12:50

Husk venligst at afslutte spørgsmålet.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : mecky

Dato : 11-11-03 22:50

Tak for svaret geu.