/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
sprog indstilling autocad 14 r
Fra : hardy
Vist : 1367 gange
200 point
Dato : 03-11-03 21:33

Hvordan skifter man sprog indstilling i autocad , en ven købte autocad billigt til mig da han var i Spanien ,men nu er problemet bare at det er på spansk , kan man ændre det til dansk eller engelsk.ver 14 r

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 19-02-04 08:32

Hej Hardy !

Nu kan det godt ske at jeg spørger dumt, men tænker du på sproget i menuerne og hjælp??

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 19-02-04 17:05

hej meiland.
ja for jeg kan ikke spansk.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 19-02-04 17:24

Jeg kan muligvis finde en gammel menu til ver. 14 til dig. Jeg skal lige hjem og kigge mine disketter.

Vender tilbage senere

/meiland

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 19-09-04 17:45

Jeg behøver vel ikke fortælle jer at det er en piratkopi..?

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 19-09-04 20:30

hej
Det er det ikke.
og lad vær med at være forudindtaget,
mvh hardy

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 19-09-04 22:24

Hvis du kan undvære hjælpen, så kan du i princippet selv rette menuen til. Åbne acad.mnu i en teksteditor, og gå i gang. Selvom du arbejder med en dansk ver. er kommandoer stadig på engelsk. (hvilket der sikkert også er i den spanske).

Jeg må give Michael ret. En billig autocad er en piratversion. Du vil ikke engang kunne opgradere den herhjemme, da den ikke sælges DK. Desuden yder autodesk ikke support til Ver. 14 mere og derved heller ikke opgradering.

Nu ved jeg ikke hvor gammel denne version er, men autodesk har i mange år ikke solgt version 14, derfor pirat. Desuden kan man ikke overdrage en licens til en ny ejer.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 20-09-04 11:08

Hej Hardy.

Jeg skal ikke komme med nogen løftet pegefinger. Det var ment som en venlig advarsel om at hvis du bruger den angivne version i en virksomhed, og BSA kommer på besøg så har du et problem. Også selvom du har original disketter. Hvis det derimod er til privat brug er der nok ingen problemer. Men som Autodesk Autorized Consultant, kan jeg nok ikke lige fortælle hvor du i givet fald kan finde en dansk .mnu fil.
Hvis det er i firmaregi, så kan du højst sandsynligt klare dig med en AutoCAD LT. Alternativt hvis det absolut ikke må koste nogen penge, så findes der faktisk Freeware/Open Source CAD programmer på nettet. De er ikke på højde med en nyere AutoCAD, men du er nok bedre stillet end en gammel R14.

/ Michael Christoffersen

Annuller spørgsmålet
Fra : hardy

Dato : 04-02-07 16:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål