/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Indskud
Fra : Freddie.B.S.
Vist : 1336 gange
20 point
Dato : 01-11-03 09:48

Hvornår skal man senest have modtaget sit indskud efter fraflytning fra leje lejelighed.
e.v.t §

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 30 point
Dato : 01-11-03 10:06

>Freddie.B.S
Jeg går ud fra du mener depositum, da indskud normalt bos op

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200107310949_9206_3b666318e1383.html&art_id=200304011431195323&type=q

I ovenst. link svarer en advokat på dit sp.

Herunder citeret:
[citat]
Spørg advokaten

Hvornår skal depositum tilbagebetales?

Hvornår skal jeg tilbagebetale indskud/depositum for en fraflyttet lejlighed? Lejer påstår, det skal ske inden 14 dage.

Indehaver, Advokat (H) Ib Ulstrup, Ret&Råd Århus Nord svarer:

Når lejeren fraflytter et lejemål, dvs. når nøglerne til det lejede afleveres, kan udlejer tilbageholde en del af eller hele depositumet, såfremt lejer ikke har istandsat lejemålet svarende til den aftalte tilstand. Med mindre, der udtrykkeligt er aftalt en længere frist, har udlejer 14 dage fra lejer er fraflyttet til at meddele lejer, at der vil ske reduktion af depositummet som følge af mangelfuld istandsætning eller tage forbehold herom. Har udlejer ikke inden 14 dage fremsat sådan meddelelse til lejer, da kan udlejer ikke længere tilbageholde depositummet. Derfor vil lejeren efter 14 dages forløb fra fraflytningen kunne kræve beløbet udbetalt.
[/code]

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 10:13

>>Freddie.B.S

Jeg kan godt se, at det ikke er et fyldestgørende svar på dit spørgsmål. For tilbage står, hvor længe udlejer i givet fald kan (må) være om at udbedre evt. skader og vedligeholdelse, og derefter udbetale evt. difference mellem depositum og faktiske udgifter - Men det har jeg altså ikke pt. kunne t finde noget om - Der dukker nok et kvikt hoved op, som kan redegøre for dette.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 01-11-03 16:00

jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men henvise dig til www.familieadvokaten.dk

Godkendelse af svar
Fra : Freddie.B.S.

Dato : 03-11-03 09:33

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : Freddie.B.S.

Dato : 03-11-03 09:45

Det er lidt kryptisk.
Jeg var vicevært og boede i en funktionærbolig Efter fraflytning mente husejerforeningen, at der var manglene rengøring i ejendommen, så den tiltrådte vicevært udbedrede dette for min regning, som husejerforeningen vil trække fra mit depositum/indkud. alt dette blev jeg klar over efter ca. et måned, efter fraflytning henvendte mig telefonisk, da jeg undrede mig over at jeg ikke havde modtaget indskudet. Lejligheden var i ok stand