/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ikke opbrugt frikort kan man...
Fra : lejski
Vist : 1814 gange
40 point
Dato : 01-11-03 00:44

Hvis man ikke har nået at bruge hele sit frikort her i år,kan det så bruges til fradrag til næste år? Skal det skrives på selvangivelsen ?

Kommentar
Fra : netper

Dato : 01-11-03 00:46

Hej Lejski

Nej du kan ikke overføre ubrugt fradrag til næste år.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 01:11

>Lejski.

Da vores skattesystem er bygget op efter den statsautoriserede røverimodel, vil jeg foreslå dig at snakke med en selvstændig du kender.

Få vedkommende til at ansætte dig proforma - udbetale dig proformaløn, og derefter dele hvad der måtte være til rest på dit frikort. Det er stinkende ulovligt, og i øvrigt strafbart, men er faktisk umuligt at opdage, hvis du og din "makker" holder jeres bøtte.

Lad os sige du har 10.000 kr. tilbage på dit frikort, så udbetaler han dig fiktivt løn svarende til 10.000 - Da han kan trække din løn fra i sit regnskab, skal han dermed ikke betale skat af lønudgiften - dermed har han en en sidegevinst i størrelsesorden 5.000,- og du scorer de andre 5.000. Alle er glade, (bortset fra skattevæsenet) og dit frikort er ikke spildt.

Jeg betaler skat med glæde, men de vil ha' kontanter

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : netper

Dato : 01-11-03 01:13

hmmmm ramse altså !!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 01:16

Jamen Per - det er sgu da så urimeligt et system, at de selv ber' om det.
Ram

Kommentar
Fra : netper

Dato : 01-11-03 01:21

det er muligt, men snyd er snyd.

Og så kan jeg nu heller ik lige forstå dit regnestykke burde gevinsten ikke deles lige over ?? med en trækprocent på omkring de 50 bliver det jo kun 5.000 ialt, eller 2.500 til hver

Per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 01:21

God nat - skal ud og optræde i morgen med Brunkål, flæsk og pølse
(+Øl og snaps) #@:- En vinter-herreret.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 01:24

Per -

Du har ret - det er selvfølgelig 2.500 til hver. Ja gu er det snyd - men det kan altså ikke holde mig vågen om natten. Vil man ikke snyde, står det jo én frit for at lade være.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 01:27

>Per.

Det mest irriterende ved prisharmoniseringen i EU er, at det snart ikke kan betale sig at smugle. Det var en af de helt store fornøjelser i forbindelse med et charter svip til de varme lande - De tar' alle fornøjelserne fra én.

Ram

Kommentar
Fra : netper

Dato : 01-11-03 01:30

eii hvor syndt, hvad skal du så finde på ?? *SF*

Hvis du keder dig så kan jeg da godt finde på lidt tidsfordriv til dig :DDDDD

Per

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-11-03 01:45

Ram2 dog, med alle de rap du har givet folk over fingrene herinde, havde jeg ikke ventet at DU ville opfordre til skattefusk............hva´da det for noget sjusk

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-11-03 03:04

Snyd er ikke snyd før det bliver opdaget, men så bliver man til gengæld snydt.

Problemet er at hvis man snyder for 10.000 kr. bliver det som regel opdaget, men hvis man snyder for 10. mio. kr. er der med garanti et hul i skattelovgivningen der gør det lovligt at snyde.

Jeg betaler også min skat med glæde, men skattevæsenet vil have penge.

ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-11-03 08:43

>Toupie.

Rap over fingrene - hmmm - da ikke i forbindelse med alm. borgere, der selv forsøger at regulere (overleve) myndighedernes urimeligheder. Næ du - når de samme myndigheder har fået fat i Mc.Donalds - Coca Cola, mv. (for bare for lige at nævne nogle der er kendt) så kan vi vende tilbage til alm. borgeres ærlighed i skattesager.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 30-01-04 11:21

Fø man kaster sig ud i at være "smart", skal man være sikker på, at man faktisk er det.

Så vidt jeg kan læse i andre indlæg har du været i udlandet og arbejde. Beregningssystemet vil så sørge for at du kun får forholdsmæssig gavn af dit frikort.

Kommentar
Fra : mcsj

Dato : 17-04-04 15:40

Du har et fradrag pr år
Det vil sige at du selvfølgelig skal bruge det inden for det år