/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Virus???
Fra : Hannetm
Vist : 726 gange
20 point
Dato : 23-04-01 10:05

Hejsa..

Jeg har et lille problem med min Nokia 3210, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.
På mit display er ikonerne for e-mail og fax og telefonsvaren, på hele tiden. Jeg aner ikke hvordan jeg får det fjernet. Der er nogen der har bildt mig ind at det er en eller anden form for virus.. Er der nogen der kan hjælpe mig???

MVH Hanne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-04-01 10:10

Har godt hørt om denne "drille virus".

Fandt noget info om den på en af de utallige danske mobil-sider...

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 30 point
Dato : 23-04-01 10:25

På denne side står hvordan man fjerner "virusen".
http://www.mobil-plus.dk/mobil-plus.dk/smsvirus.asp

Quote:
"Er du endnu en der har modtaget SMS-virussen, kan du nemt få den væk, det eneste du skal gøre er at tage dit sim-kort ud af telefonen sætte et andet i, for derefter at sætte dit originale i igen, og vupti, virussen er væk!"

Har dog ikke selv prøvet om det virker (da jeg ikke har haft problemet).

Godkendelse af svar
Fra : Hannetm

Dato : 23-04-01 10:53

Mange tak... virussen er nu væk..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-01 10:55

sæt et kort fra et andet selskab i og luk telefonen op med pin kode tag
kortet ud igen og sæt dit eget i igen så er de væk , det er fordi der er
nogen som har sendt dig en drille sms'er
Hannetm <Hannetm.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qkRE6.54447$o4.4648830@news010.worldonline.dk...
> Hejsa..
>
> Jeg har et lille problem med min Nokia 3210, som jeg håber der er nogen
der kan hjælpe mig med.
> På mit display er ikonerne for e-mail og fax og telefonsvaren, på hele
tiden. Jeg aner ikke hvordan jeg får det fjernet. Der er nogen der har bildt
mig ind at det er en eller anden form for virus.. Er der nogen der kan
hjælpe mig???
>
> MVH Hanne
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-01 13:38

Du gør sådan her for at få dem væk:
Tag dit sim-kort ud og put et andet i (hvis telefonen er sim-låst så brug en
med samme operatør).
Tænd telefonen og tast pin-koden
Når telefonen er "startet op" og du kan se operatør logoet: sluk så
telefonen og put dit eget kort i igen
Tænd så telefonen og nu er ikonerne væk

Hvis dette ikke virker skal du have det program der hedder PanuworldGsm
(eller sådan noget) for at lave en virus der fjerner symbolerne.....

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-01 17:59

Hejsa

>Jeg har et lille problem med min Nokia 3210, som jeg h}ber der er nogen der kan hj{lpe mig med.
>P} mit display er ikonerne for e-mail og fax og telefonsvaren, p} hele tiden. Jeg aner ikke hvordan jeg f}r det fjernet. Der er nogen der har bildt mig ind at det er en eller anden form for virus.. Er der nogen der kan hj{lpe mig???

Du har jo allerede f}et svar p} hvordan de fjernes - men der er
s}mendt lavet er program, der via SMS beskeder kan "t{nde" for de
forskellige ikoner p} telefonen, fax, e-mail og telefonsvaren.

Lars

--
Lars Engelhardt - Postboks 185 - 3600 Frederikssund - DENMARK
webmaster@lars-engelhardt.dk
http://www.lars-engelhardt.dk
ICQ: 4835755

Kommentar
Fra : sciech

Dato : 25-04-01 15:39

HJÆÆÆÆÆÆLP !!!!!!

Jeg har lige købt datakabel til en Nokia 3210 og har været ind på int. og hente et program der hedder Nokia Tool 8 og så skulle jeg lige prøve den. Dette skulle jeg ikke have gjordt fordi at jeg kom til at lukke for telefonen - jeg gik ind under Sim-Locks manu og kom til at låse for noget der hedder GID 1. Jeg har prøvet med at teste puk-koden ind og det hjælper ikke.
Når jeg tænker for telefonen står der at jeg skal taste pin koden ind, så taster jeg den ind og efter det står der at SIM-kort ikke er accepteret.

Er der nogen her der kan hjælpe mig?????????????

kan i skrive til sciech@sol.dk

På forhånd tak