/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min jog går ud
Fra : 22760384
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 28-10-03 18:48

min jog går ud når jeg rammer 65-70 km/t uden luftfilter medluftfilter går den allerede ud før 60 der sidder en 47polini sport cylinder på og en 17.5mm karburator og så har jeg sat et langt tændør i fordi der var et langt gevind i topstykket
jeg kunne godt tænke mig at få den til at gå lidt bedre

Accepteret svar
Fra : jimbo3

Modtaget 60 point
Dato : 28-10-03 19:16

først skal du være sikker på at tændrøret passer. og så kunne jeg godt forestille mig at den har problemer med luft og benzin, jeg tror du skal stille lidt på karburatoren, måske enda skifte dyse, og stille på nålen. vh jimbo3

Kommentar
Fra : Edmir

Dato : 28-10-03 19:48

Hm,, Lyder lidt merkeligt med prøv at Kør langsåm omkrink 30km/t i ca 10Min så bag efter prøv køre så hurtigt den ka Det ka oxo være der kommer for magte luft ind ??

Kommentar
Fra : nactjo

Dato : 28-10-03 19:50

mit bud ville også være at sætte en støre dyse i?? Eller som Jimbo skrive juster ludt/benzin skruen... Hvis ik det hjælper så skriv igen... Men hvis du kan starte burde det ik have noget at gøre med tændrøret?? Men tjek at dit tændrør han den rette værdi mener de skal hedde et eller andet med 8(altså NGK´s) når det er tun cylindere...

/Nactjo - der nok ik var til så meget hjælp... har selv haft det samme problem men det hjalp da jeg fik renset min karbu og min membran

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-03 20:18

Ja det er da fint, kør da for guds skyld med det luftfilter, hvorfor tror du det er opfundet.(sand skidt)
Vil du have den til at køre stærkere, og køre uden luftfilter, så skal du have en dyse i der er 2-3 numre mindre.
Men hvorfor, kører du med en så lille karburator, det burde være 20-22 mm, og hvad med udstødningen, er det ikke en tunudst.
http://www.scooter-tuning.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 21:32

17,5mm kaburator er rigeligt til en polini sport cylinder...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 21:32

17,5mm kaburator er rigeligt til en polini sport cylinder... Og der skal være langt gevind-tændrør i polini sport topstykket...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:16

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 22760384

Dato : 03-02-04 19:40

Tak for svaret jimbo3.