/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fodring
Fra : Hertz
Vist : 510 gange
10 point
Dato : 28-10-03 17:46

Er der nogen der har erfaring med naturlig fodring af hunde. Jeg syntes det lyder spændende, at hundene kunne komme til at spise det, de er bestemt til fra naturens hånd.
Det vil sige ikke forarbejdet foder.
Venligst Hertz

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 18:35

Hej, Hertz. Det er jo adskillige tusinde år siden, at hunden blev knyttet til mennesker. Hvis en lille pommeranier skulle leve af, hvad der er bestemt "fra naturens hånd", så ville den vist ikke blive ret gammel.

Sidste sommer var der nogle hunde, der fik tænder i en hjort her i nærheden. De åd tarmene først, og derefter det mere reelle kød. Men der var flere af hundene, der gik hjem og brækkede sig. Og de ville sikkert have spist de lange stykker tarm med halvtfordøjet græs én gang til, hvis de havde fået lov af deres mennesker. Det ville jo nok være det naturlige at gøre.

Det jeg ville sige er, at det kan ikke blive helt, som det var tiltænkt fra naturens hånd. Og så er det op til den enkelte, hvordan man vil gå på kompromis.
---Grøntfoderet, som rovdyr æder, ER jo forarbejdet, ved at det er blevet fordøjet af et andet dyr. Det rå græs vores hunde selv plukker, det ryger jo for det meste op igen.
Men jeg er da spændt på, hvad du finder frem til...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 18:36

Hej, Hertz. Det er jo adskillige tusinde år siden, at hunden blev knyttet til mennesker. Hvis en lille pommeranier skulle leve af, hvad der er bestemt "fra naturens hånd", så ville den vist ikke blive ret gammel.

Sidste sommer var der nogle hunde, der fik tænder i en hjort her i nærheden. De åd tarmene først, og derefter det mere reelle kød. Men der var flere af hundene, der gik hjem og brækkede sig. Og de ville sikkert have spist de lange stykker tarm med halvtfordøjet græs én gang til, hvis de havde fået lov af deres mennesker. Det ville jo nok være det naturlige at gøre.

Det jeg ville sige er, at det kan ikke blive helt, som det var tiltænkt fra naturens hånd. Og så er det op til den enkelte, hvordan man vil gå på kompromis.
---Grøntfoderet, som rovdyr æder, ER jo forarbejdet, ved at det er blevet fordøjet af et andet dyr. Det rå græs vores hunde selv plukker, det ryger jo for det meste op igen.
Men jeg er da spændt på, hvad du finder frem til...

Accepteret svar
Fra : lunadc

Modtaget 10 point
Dato : 29-10-03 00:05

Prøv at se http://www.karhuniemen.dk/Fodring/Fodring.htm jeg tror du kan få svar på dine spørgsmål der.
M.V.H. Bodil

Kommentar
Fra : ela

Dato : 29-10-03 11:28

Jeg mener tørfoder må være det rigtige
hvis den bliver fodret med menneskeføde bliver den for tyk!

Godkendelse af svar
Fra : Hertz

Dato : 29-10-03 16:44

Tak for svaret lunadc.