/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Billigere knallert
Fra : epoxy_88
Vist : 1123 gange
100 point
Dato : 28-10-03 15:52

Hej…

Jeg er på udkik efter en billigere knallert.

Jeg vil have noget at køre rundt på indtil jeg bliver 16 år.

Den må godt kunne køre lidt hurtigt eller kunne tunes for lidt penge.

Jeg har kikket på noget som det her:

Puch Maxi K

Yamaha 4g FS-1

Honda CD50

Suzuki K50

Er der andet I kan anbefale?

Jeg er mest hug på Yamaha’en…

Mvh:

/Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-03 16:26

Jeg vil så absolut anbefale, Yamaha 4g FS-1, og Puch Maxi K
Hvorfor? , fordi de er nemme at reaparere og de er de billigste i reservedele, og de 2 knallerter der kan fåes flest stumper til.
Jeg har endda en af hver til salg, yamahaèn kører 70 KM/t, og Puckèn 80 KM/t. De koster det samme, nemlig hver 3500 KR.
VH Palle Hansen Horsens

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 16:42

Jeg ville vælge mellem Puch Maxi, Yamaha FS1 eller Honda CD50! Hvis det har intresse har jeg en Yamaha FS1 4gear til salg, der render små 80-100 kmt... du kan se den på www.moped.dk

skriv hvis du er intra !

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 28-10-03 19:35

jeg vil foreslå en yamaha 4 gears. du for ikke noget mere billig med gear, og de er også nemme at lave i stand. vh jimbo3

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 29-10-03 20:41

Hej...

Hvis du leder efter andre forslag kan et muligt være en Vespa Ciao...
Det er ikke en særlig køn, komfortabel eller hurtig knallert, men den kan fås for cirka 1/3 af hvad en velholdt Puch Maxi (underligt nok) ofte går for...
De knallerter du har nævnt er da også meget fine;

Puch Maxi [Bliver solgt til hvad jeg mener er overpriser, har selv én]

Yamaha 4g FS-1 [De fleste betalelige eksemplarer er kørt i smadder og skildt ad 100 gange, så hvad hjælper det at den er nem at reparere hvis man til gengæld skal gøre det hele tiden...?]

Honda CD50 [Den ultimative knallert efter min mening, 4-takts motor mm. men den er da overhovedet ikke en "billigere knallert"!?!]

En Ciao er fantastisk nem at reparere/pille ved osv osv, men det afhænger selvfølgelig af om en "billigere knallert" for dig koster 1.000 eller 3.500-5.000...

Håber du har fået et svar, du kan bruge... Og held og lykke med det...

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 29-10-03 21:59

Ja tak... Har kigget på den her:

Aprilia Rally, '01, 7500 km, Blå/orange, Athena Racing cyl. og udstødnin, Metrakit variator, 21mm karburator, racing krumtap, småridser, men ikke noget stort. Skriv en mail for info+billed. kører ca 90 km/t 6.900,-

Hva' er d en go pris????

Say something.....

Eller kan I anbefale andet til den pris??? eller under???

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 29-10-03 22:02

Skal jo osse have noget der kan matche vennernes knallerter... Hehe....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-10-03 06:25

Jeg har aldrig været vild med rally, kan ikke li den måde forskærmen er placeret på! Jeg syntes det lyder som en okay pris hvis den er pæn/kører godt..

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 30-10-03 11:24

Min yndlings knallert er stadig en Piaggio NRG.....

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 02-11-03 15:28

Det kan godt være at alle de andre synes du det og det men du skal helt klart finde dig en puch maxi 2g da det er den fedste knarllert der findes og så kan den tunes helt vildt der skal bare bores lidt i cylinderen så den bliver 45mm også et tilsvarenen stempel og det kan købes hos "skåde.dk og det koster 150kr så det er bare igang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 16:26

Badass11, bores lidt i cylinderen så den bliver 45 mm, hvordan fanden har du tænkt dig det, du kan sku da ikke selv bore noget op til 45 mm. ???
Hvorfor tror du så man skal give mindst 1000 kr for en 45mm cyl. og dertil kommer alle de andre ting.
Jeg har det store 45 mm sæt på med speciel carburator og membranindsugning og racerudstødning, et sæt til 2400 Kr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 05-11-03 17:29

palle dreng når du nu bliver lidt større så får du måske nogle venner der har en uddannelse som værktøjs mager og så er det jo dumt at gå ud og gi 2400 kr for et 45mm sæt når man bare tager en gammel cylinder og får den boret op og så koster et stempel med ring til jo ikke det helt store hos t-hansen er du med PALLE DRENG.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-03 18:36

Badass
Det hedder ikke bores lidt i cylinderen, det hedder opbores og hones, men det kan du sikkert ikke vide. Men det bliver aldrig det samme som at købe et tunsæt, med topstykke, cylinder med flere/større skyllekanaler mm. Endvidere knækker skørtet af, da det blivver milimetertyndt. En orginalcylinder har heller ikke så store køleribber, og egner sig ikke til tun, men kan dog klare at få taget plumben, hvilket også giver meget mere power, end en opboring.
Nu er det jo ikke sikker Epoxy_88 lige kender en cylinderservice eller "nogle" værktøjsmagere, der vil arbejde gratis for ham.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 06-12-03 23:28

jeg kan sq godt forstå at du vil have en yamaha fs-4gear det er en fee maskinn men hvis det absolut skal være en yamaha 4-gear så skal det være en dx (med skivebræmse). det er mit råd!

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 16-01-04 15:43

Suzuki K50 eller Yamaha FS1, hvofor, jo de er gode at tune!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-07-04 09:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen