/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
elguitar forvrænger
Fra : NielsPT
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 27-10-03 17:35

Hejsa..

Hvilken (og hvor - billigt) elguitar-forvrænger skal man købe, som virkelig sparker røv? Sådan ligesom guitaren i de sange bandet Muse har lavet, (eller Daft Punk - Aerodynamic) .. Sådan rigtigt syret og råt!!!

Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-03 18:02

Hej NielsPT

Så skal du efter min mening købe en boss - metal zone 2 (mt-2) den sparker virkelig royalt..! og kan indstilles til til alt metal..! blødt og hårdt.!

det er efterhånden nogle år siden at jeg købte min der hvor jeg spillede på noget der hed lydmuren havde alle guitaristerne sådan en.

jeg gav lige knap 1000,- for den 995,- eller lign og jeg har aldrig fortudt det.!

http://www.atlanticmusic.gl/pedaler.htm den er lidt over midten på siden kan se den kun koster 760 nu..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-10-03 18:33

okay.. Det lyder jo fint..

Kan sådan en guitar tilsluttes alle elguitarer? Eller slutter man den til forstærkeren? (ved ikke så meget om det)
Jeg køber nemlig snart en Washburn G-2V elguitar..

mvh Niels

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-10-03 18:54

jaja den kan tilsluttes alle guitarer (går ud fra det er det du mener) det kabel der går fra guitaren stikker du ned i input på pedalen og så en ledning fra pedalens output til input på forstærkeren så rykker det..!

og husk så hvis du lige vil holde en pause så tager du lige kablerne ud af pedalen ellers bruger den batteri..

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 27-10-03 19:15

Mange tak for svaret solgaard...

Forresten.. Kender du noget til en Washburn G-2V guitar?
Den jeg køber skulle vidst være fra starten af 90'erne, men aldrig brugt, og uden en ridse! Jeg får guitaren (metal-rød) , + 40W Washburn forstærker med overdrive, 3B. EQ & rumklang, + kabler + Guitar-rem + Gigbag + guitar-stativ for 2000,-

Lyder det i orden, synes du? Er forstærkeren kraftig nok?

Mange venlige hilsner
Niels

(hvis du svarer med nogle spørgsmål til mig, vil jeg først svare i morgen eftermiddag, da jeg er væk indtil da)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-10-03 21:45

Hej Niels..

Undskyld jeg først svarer nu men jeg har været til boksning..

jeg må indrømme at jeg ikke kender guitaren men det lyder utrolig billigt.! især med alt det udstyr du får med..! jeg købte en gammel kingoton brugt i en musikforretning for 1000,- og den var ikke specielt pæn samt pickupperne er lidt slidte. så kan kun sige at du er heldig med det køb.!

om forstærkeren er kraftig nok.? ja det tror jeg.! jeg har bare sådan en lille yamaha forstærker til 400,- fra ny og den spiller fint nok til at sidde på værelset med.. så tror den er ok den du får med.!

jeg tror ikke jeg havde tænkt så meget men skyndt mig at købe det.!

Held og lykke med det.!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 28-10-03 17:02

1000 tak for svaret.. Jeg køber den i morgen..

Mange venlige hilsner,
Fra den kommende guitarist, Niels