/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
28" Widescreen tv m. 100Hz teknologi til~
Fra : tobias_jacobsen
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 26-10-03 21:14

Jeg har kigget på shopman.dk, men kan ikke finde den rigtige kombination af ovenstående teknologier.
Håber at der er nogle herinde som har erfaring med nogle fjernsyn i denne prisklasse og teknologi?

Det burde være muligt at købe et fjernsyn til denne pris.... ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 21:38

Tror du er for langt nede i pris! Gjorde en søgning på http://dk.kelkoo.com/b/a/c_126801_fjernsyn.html
søgte på alle og søgeord 28 100. Det laveste jeg kom ned var omkring 4800!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-03 09:26

...og Tobias, træerne vokser ikke ind i himlen. Du vil ofte opleve at Bilka slagtilbud, som hedder næsten det samme som noget der har kostet det dobbelte er noget fut-noget hvor det halve mangler. Eksempelvis parallel-importeres underlige Sony produkter "med det hele til den halve pris". Sandheden er, at du køber det halve til den halve pris. Der mangler det halve af tilslutningerne og der er kun en tredje-del print indeni, i forhold til hvad man sammenligner sig med. Min tv-reparatør kan sige nogle meget grimme ting når han får sådan en ind. Sony Danmark er ikke meget for at hjælpe og diagrammer er en by i Rusland. Til tider er det apparater, der har været tiltænkt andre lande som er købt op og smides på markedet til de tilbudshungrende danskere.

Du får ikke et "10000 kroners tv" til 3500,- Du får hvad du betaler for, hverken mere eller mindre. Bilka, Kvikly og de andre sliber under ingen omstændigheder uden vand.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 10:50

Så lige at Bilka sælger et Prosonic 28" til 3000! Vil dog ikke anbefale købet af de grunde som 3773 osse nævner! Til gengæld sælger Electronic world et JVC til 4400, det var måske værd at kigge på!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-03 11:09

Ikke helt rigtig tedd. Prosonic'en er skam udemærket. Man skal bare ikke bilde sig ind at den matcher et top Sony, Phillips, Loewe og hvad de gode nu hedder. Det ulækre er, at Bilka-sælgerne står og fortæller kunderne at deres 28" Sony til 4995,- er det samme (næsten), som den fede Sony topmodel til 18500,-

Prosonic er skam udemærkede TV, det samme er Lumatron og alt mulig andet pling/plang (til prisen).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 12:26

Ok jeg har bare haft dårlige erfaringer med prosonic. (højttaler magnet felter ind i billede), men kan selvfølgelig have været en Mandagsmodel

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-03 12:49

Igen, tedd hvad får du for tre kilo. Ikke noget super black trinitron 100 hz bredformat, der æder RGB og med alle mulige og umulige tilslutninger.

Iøvrigt er lydsiden, på selv hundedyre tv noget værre lort (undtaget måske lige B&O).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-03 13:06

Tobias, hvis du skal være med fremme og have noget rimelig ordentligt, bør du sikre dig at tv'et æder S-VHS hvis du er til bånd og et krav må være RGB til dvd'en og satmodtageren. Separat lydudgang til surround'en. Alternativt kan næsten alt fikses hvis bare der er scart'er på, det er bare lidt mere bøvlet. Men S-VHS + RGB skal det understøtte som min.

Vælg lydtilkobling via stereoen uanset om du har surround eller ej. Lydforbedringen er enorm. Fra tv-højttalere -> stereo-anlæg = enormt. Fra stereo -> pro-logic = bedre. Fra pro logic til DTS lidt bedre igen. Selvfølgelig afhængig af anlæg.

Vælg selvfølgelig den størrelse du har behov for. 100 hz er selvfølgelig fedest.

Jeg holder personligt meget af Sony alternativt Phillips, Loewe, Metz. Designmæssigt B&O. Lavpriserne kan hedde alt muligt også Sony, Phillips + selvfølgelig Denver, Dantax, Prosonic, Lumatron osv osv osv. Problemet er normalt at du ikke kan få nogen fornemmelse af hvad du køber, ved at stå et supermarked og kigge på en flimrende skærm fordi man har anvendt pis-ledninger og der står 15 tv stablet ovenpå hinanden, så de rigtig kan forstyrre hinanden. Ligeledes er der lyst rigtig godt op med lysstofrør. Du ved med andre ord ikke hvad du har købt, før du får skidtet hjem og får det stillet op.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-03 11:35

Fona har et 28" widescreen på bud www.fona.dk

Men du skal stadig regne med at Fonas sælgere, lig Bilkas sælgere, er nogenlunde lige så pålidelige som hashpusheren på hjørnet. Du får hvad du betaler for.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-10-03 09:25

Hvad fandt du på Tobias?

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 31-10-03 21:16

Jeg har kigget på JVCs GT10m tror jeg det hedder. Det koster 4400 kr. i Electronic World, og kan fåes på shopman lidt billigere.
Jeg er dog blevet i tvivl om det kan betale sig at betale omkring 1200 kr. ekstra for 100Hz. Jeg kan købe et 32", til en bedre pris, m. 50Hz teknologi.....
Kan man se forskel? Jeg kender nogen som har et 100Hz fjernsyn til omkring 16000 kr., og den er ikke lige god til at vise alle farver. Røde farver og generelt mørke kontraster tværer den ud....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 21:47

Ja det kan du (altså se forskel). Hvis du først har haft et 100 Hz så vender du aldrig tilbage!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 09:00

Rimelig enig med Tedd. Meeeen. Et rigtig godt 50 hz Sony er næsten ligeså godt som et 100 hz Sony. Her taler vi om de gode modeller (ikke Bilka - spareudgaver). I dette tilfælde er 50 hz Sony'en bedre end et bimmelim 100 hz TV.

Men igen, indenfor samme mærke er jeg ikke i tvivl - jeg ville vælge 100 hz. Hvis et 100 hz tværer farverne ud, er der noget galt. Skidtet må være dårlig justeret, dårlig antenneforhold eller andet. Kyl en dvd i spillen, brug RGB indgang og du vil se fordelen ved 100 hz (der kan det virkelig ses).

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 10-11-03 17:17

3773. K. Det lyder sgu som noget der skal prøves.
Det må vel også være en fordel at have et 100hz tv som understøtter s-video signalet? For et mere roligt billede osv.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-03 07:05

S-Vhs har de alle, men RGB er langt at foretrække til DVD. Det er bare en klasse eller to bedre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 13:39

Fik du svar Tobias?

Godkendelse af svar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 28-11-03 19:58

Tak for svaret 3773.