/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot 50 store problemer
Fra : bumsbabs
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 26-10-03 12:48

Hej. Min hot 50 kører ikke som den skal. Problemet startede ved at den ikke tog ved overhovedet, og motoren gik underligt og sagde nogle høje "knald" nogen gange. Jeg tog cylinderen af, men den var ren og pæn. Derefter tog jeg karburatoren af, og indsugningsstudsen var flækket, og jeg gik ud fra at det derfor var falsk luft. Jeg fik drejet en ny studs, og sat den på, men problemet er stadig det samme. Hvis det kan hjælpe er karburatoren en 21mm Malossi, og jeg kører med en Metrakit udstødning. Jeg har ikke cylinderkit på, og der sidder 6g ruller i varioen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 26-10-03 13:48

Hvis du ikke har cylinderkit på, så er det da begrænset, hvad karburatoren og udstødn. hjælper, men det kan da godt være den kører 70Km/t, eller hvad?
Nå nu tilbage til spørgsmålet, jeg er 50% sikker på at det er indsugningsmembranen, der har defekte bladfjedre, de orginale er ikke beregnet til race, få dig nogle med kulfibre, evnt. skift hele indsugningsmembranen. Og se lige efter at noget af bladfjedrene ikke er suget med ind krumtappen, så skal du have cyl. af. Køb nyt pakningssæt.
http://www.stalkerzone.dk/?id=membran
God arbejdslyst
Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-03 13:52

Du kan selvfølgelig også bare købe en membranplade i karbon hos http://www.thansen.dk/products.asp?c=178739287&n=919238240#xy
Men en komplet racerindsugningsmembranen har større gennemgang, og giver også lidt extra HK.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 30-10-03 22:18

Tak for svaret pallebhansen.