/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
testemente til min pige
Fra : oletornado
Vist : 909 gange
20 point
Dato : 24-10-03 11:10

Hej, min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden, hvilket selvfølgelig er meget træls men godt når vi stadig kan snakke godt sammen.
Men det jeg vil spørge om er om der er nogle der kan hjælpe med at stille et testemente op til min pige som skal være enearving til mig.
Jeg vil lige sige at det ikke er mit biologiske barn men har kendt hende næsten hele hendes liv og hun betrakter mig som far.
Jeg har hørt at man selv kan lave et testemente og gå i skifteretten for at få det tinglyst da en advokat er meget dyr.
Så et forslag til en opstilling er meget velkommen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 11:21

Hej oletornado
Prøv at lave en søgning på testamente (øverst til højre) på http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200107181722_8869_3b55a9b0393d3.html&view=lawyers&special=ef957cbc242cb94077d6ca3a679d97a4
Her står en frygtelig masse omkring emnet, alt for meget at skrive om her.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 11:25

Her er nogle af de søgningen fandt.

Citat
Hvorfor gør vi det gratis
Nogle mennesker vil gerne spare på advokatudgiften, når de skal købe bolig, lave testamente, starte virksomhed eller lignende. Og nogle mennekser kan da også opnå en reel besparelse ved at påtage sig hele eller dele af papirarbejdet selv. Er du en af dem, der kan selv, vil Ret&Råd gerne bruge internettet til at gøre det lettere for dig.

Vi vil hellere rådgive
Men vi vil også gerne vise, at vores mission som advokater ikke er at udfylde dokumenter. Vores speciale er rådgivning, og vi vil hellere rådgive, før du udfylder dokumenterne end bagefter, når noget er gået galt.

Hent dokumenterne og brug dem, hvis du har lyst til det, eller kontakt din Ret&Råd-advokat, hvis du mener, du har behov for rådgivning i en eller anden udstrækning.

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200109121346_10309_3b9f4b0d069d4.html
Gratis dokumenter til privatlivet

Her kan du down loade dokumenter, du kan bruge som udgangspunkt for aftaler i privatlivet.

Læs vejledningerne, gem dokumetet på din harddisk, fyld ud og udskriv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-03 11:58

Du kan også se her
http://www.familieadvokaten.dk/MitTestamente.html
http://www.retshjaelpsenguiden.dk/
Du kan evt. kontakte advokathjælpen i din kommune, det er gratis, de vil kunne råde og vejlede.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-03 12:02
Godkendelse af svar
Fra : oletornado

Dato : 24-10-03 12:24

Tak for svaret ans.