/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Telefon "terror" cikane
Fra : philipf
Vist : 3656 gange
200 point
Dato : 23-10-03 08:11

Der er et anonym nummer der ringer på alle tider af døgnet og bare
smider røret på, ligeså snart man tager røret.

Er der nogen mulighed for at man kan få oplyst dette nr. af sin teleudbyder
når det drejer som om "terror" cikane.

Eller skal sådan noget anmeldes først til politiet som cikane, eller.....................?

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 23-10-03 08:39

Jeg har selv prøvet det, for nogle år siden. Vi henvendte os til politiet, og det blev stoppet ret hurtigt. Det viste sig at være en psykisk syg person. I vores tilfælde var det sjofle perverse ting der blev sagt, inden røret blev lagt på. Jeg mener at man kan få en "nummerviser" hvorfra man kan ringe op til et anonymt nummer. Spørg hos TDC.

Hilsen Karin

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-10-03 08:43

Du kan ikke få nummeret oplyst af din teleudbyder,
men skal henvende dig til politiet.

Det indebærer så også, at du giver politiet lov til
at "lytte med" på din telefon, indtil problemet er løst.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-10-03 10:23

Det er bare med at få sat politiet på sagen.
En god ide bagefter kunne være at skifte telefonnummer, men først skal personens identitet findes.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-03 10:53

Hejsa philipf

Det skal virkelig dreje sig om groft chikane før politiet gider at tage sig af det,det der med at telefonen bare ringer,og så bliver røret bare smidt på,det er politiet ligeglad med,de vil bare sige få dig et andet nummer.
Men derimod bliver der sagt nogle grove ting i den anden ende af telefonen,samt diverse trusler
Ja så kan og vil politiet i samarbejde med dit telefon selskab,kunne spore samtalen,og på den måde få det stoppet.
Så det eneste du kan gøre er at ringe til dit telefonselskab og få dig et nyt hemmelig nummer,det koster godt nok penge,men hvis du vil slippe for den der chikane,ja så er de godt givet ud.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-10-03 11:06

Tillæg

Heldigvis er det sådan at man ikke bare kan ringe til sit telefonselskab og få oplyst hvem der står bag et hemmelig nummer,så er der jo ingen grund til at have et hemmelig nummer vel.

Enhver kan jo gøre sit nummer hemmelig,så dem der har vis-nummer ikke kan se det
Man skal bare trykke *31* først

Mvh Brian

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 23-10-03 13:35

Jeg mener nu alligevel at der har været en "nummerviser" som godt nok ikke viste de hemmelige numre, men at man kunne ringe dem op via nummerviseren.
Ellers er det en god ide at sætte en telefonsvarer på i en periode, når man er udsat for cikane, så kan man lade være at tage telefonen, og alligevel komme i kontakt med venner og familie.
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 04-11-03 13:06

Der findes såvidt jeg husker telefonsvarer hvor du kan bestemme hvem der må komme igennem til dig enten bestemt via A-nummer eller via en kode, din telefon ringer så ikke før den ringende er blevet godkendt.

Hilsen
JEHA

Godkendelse af svar
Fra : philipf

Dato : 04-11-03 14:39

Tak for svaret briani.

Det var korrekt alt hvad du skrev :P Vi valgte IKKE at tage telefonen når
der var en anonym der ringede, og har den på lydløs om natten. Og nu er det "skrumpet" ind til ca. 2 gange i ugen
i stedet for 2-4 gange om dagen. Det er nok ikke så sjovt når der ikke er nogle der
tager telefonen.