/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilken køler til OC'et radeon 9600 pro ~
Fra : patcheyedMF
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 21-10-03 18:17

Hvilken køler vil i anbefale til Overclocket sapphire radeon 9600 pro ?
gerne linx og evt monteringsvejledning =)

Kommentar
Fra : patcheyedMF

Dato : 21-10-03 18:35

Jeg har tænkt på denne her;
http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=COLD,COCOVG

....nogen erfaringer med den ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:14

Rimelig rå køler !

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-10-03 00:23

Hej patcheyedMF,

du er opmærksom på at denne køler hverken har blæser eller er beregnet til water-cooling, men blot forøger køleoverfladen?

Varme transporteres via en gasart, fra selve chippen, og rundt til hele den forøgede overflade.
Gasarter har den fordel i forbindelse med varmetransport, at det foregår extremt hurtigt, næsten øjeblikkeligt.

Med mindre du selv tilføjer en eller anden form for blæser, som bevæger luft hen over den nye - men væsentligt forøgede - overflade, så vil der kun være "passiv" overgang fra køler til luften.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-10-03 12:59

Jeg kan imidlertid godt se, at sammen med en blæser, så vil denne køler sandsynligvis kunne køle mindst lige så godt som, hvis ikke bedre end, et vandkølingssystem.

Og man slipper for "bøvlet" med pumpe og vand inde i computeren.

mvh. Per

Kommentar
Fra : patcheyedMF

Dato : 22-10-03 16:29

Tak Per =)
Har du, eller en anden, også et forslag til en køler (udover den jeg selv har foreslået) evt. baseret på egne erfaringer ?