/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten Bruger ikke bakken
Fra : Bragesvej
Vist : 340 gange
10 point
Dato : 17-10-03 22:15

Min kat 3 år "laver" ca 30 cm fra bakken, bakken er helt ren, kattegruset er det samme som altid,
hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-10-03 00:07

Måske vil katten fortælle dig, at den har ondt/er syg eller at der er noget helt andet i vejen. For en sikkerheds skyld burde du måske få den tjekket hos dyrlægen, hvis det har stået på i flere dage.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 10 point
Dato : 18-10-03 00:54

Prøv i en overgangsperiode at flytte kattebakken, så den dækker det sted,
hvor katten besørger nu.
Måske vil katten så benytte bakken igen - og når den har "genlært det",
skulle det være muligt at flytte bakken tilbage til den oprindelige placering.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-10-03 08:11

For at det skulle være helt godt,rensede jeg engang bakken med eddikesyre opløsning,jeg syntes jeg skyllede bakken grundigt,men det syntes FISTER ikke,så hun gjorde ved siden af,indtil jeg fandt ud af at rette det
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-10-03 12:11

Hmm...problemet er den gør det ikke altid?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-10-03 12:12

Katten har været hos dyrelægen, den fejler intet!

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 18-10-03 12:45

Jeg hørte forleden fra en bekendt, som har katte, at en dyrlæge havde fortalt, at man skal vaske kattebakken i klorinvand. Den lugt, klorinen efterlader, skulle have en tiltrækkende virkning på katten.
Jeg har ikke selv brugt det, idet min kat går ud når hun skal besørge.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-10-03 19:54

Tak for svaret Rellom.