/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med dvd-film
Fra : evil_jew
Vist : 295 gange
200 point
Dato : 17-10-03 21:54

Jeg har et problem.
Efter at have lavet nogle backups af mine dvd-film har jeg lige med et par stykker erfaret at min stationære afspiller melder error når filmen bliver sat i...
Tænkte først at det nok var mig der havde lavet en brøler, men da jeg satte dem i computeren kørte det tip top...
De er rippet og brændt på samme måde, så jeg forstår ikke helt at nogle kører perfekt og andre slet ikke vil, men kan på pc'en.. Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 21:59

Det er langt DVD afspiller der understøtter brændte DVD'ere! Tværtimod hører det til sjældenhederne! Jeg mener de skal brændes i DVD-RAM format hvis en stationær normal DVD afspiller skal kunne læse dem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 22:01

langt fra alle mener jeg! Men nogle af de nyere understøtter alle brændeformatter! Lidt ligesom cd afspillere. Der er det heller ikke alle der kan afspille brændte cd'ere for slet ikke at snakke om genskrivbare!

Kommentar
Fra : evil_jew

Dato : 17-10-03 22:05

Den vil jo gerne køre nogen af dem. Kunne forstå det hvis det var allesammen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-10-03 00:07

Det har noget med skrivebeskyttelsen ved den enkelte DVD, hvor der findes flere metoder fra producentens side at sikre ophavsretten.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : evil_jew

Dato : 18-10-03 11:43

Men hvorfor vil de så allesammen køre på computeren?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-10-03 12:08

Det er i din videoafspiller spærringen overfor undskyld udstykket"piratkopier" ligger.

Det er også her det set ud fra producentes side er det vigtigste.
Producenten er som sådan ligeglad med at kopien kan afspilles på din pc, og det er muligt at de spærrede film i øvrigt KUN kan vises på din PC, hensigten er at man ikke kan lave en masseproduktion til videresalg.

Mit indlæg er også som du kan se, i overensstemmelse med hvad >tedd skriver.

Man kan prøve, dog uden garanti at det virker, spille dvd'en over på et vhs-bånd via et skærmkort med video ud, for derefter få filmen tilbage igen, men det kræver specielle video-kort og programmer på ens pc. Men desværre får men ikke effekterne tilbage med indstilling af sprog, eller søgefunktionen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : evil_jew

Dato : 18-10-03 12:43

Det er da egentligt både dumt og smart.. Det er da godt man ikke kan se piratkopier, men dumt man ikke kan se sine egne backup's...

Dvs jeg skal ud og invistere i ny dvd-afspiller for at kunne, og så risikere at jeg ikke kan alligevel??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-10-03 13:36

Da du har en stationær afspiller i forvejen tror jeg ikke du løser problemet med afspilningen.

Så jeg kan kun sige ja til dig.

Men som sagt, kan man godt forstå producenterne af dvd-film.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : evil_jew

Dato : 18-10-03 13:54

Hmmm... Nu har jeg lige forsøgt mig igen, og idag vil den gerne afspille dem... !!!

Underligt... Men ellers tak for hjælpen.