/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
MRW formattering på NEC 1300A?
Fra : henrik59
Vist : 422 gange
75 point
Dato : 17-10-03 20:53

Kan det virkelig passe, at min NEC 1300A ikke understøtter den såkaldte MRW formattering, som åbenbart skal til, for at bruge drag-and-drop funktion med det medfølgende Ahead InCD program? Funktion er grå (inaktiv) i InCDs indstillingsmenu.
Hvis ikke, kan jeg ikke engang bruge den medfølgende DVD+RW til f.eks. backup af filer! I Nero Express kan jeg kun brænde en hel skive ad gangen, så vidt jeg kan se?

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 17-10-03 21:19

Jeg ser nu, at jeg godt kan kopiere i stifinder, hvis InCD IKKE kører. Sært!
Disken (DVD+RW) er ellers formatteret i InCD.
Jeg får mindelser fra dengang, jeg brugte directCD til CD-RW'er. Det program kunne virkelig forkludre alt!
HP's DLA til CD-R/RW derimod synes jeg er stabilt. Har HP laver et lignende program til DVD'er?
Eller er der andre muligheder?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 85 point
Dato : 17-10-03 21:56

Du kunne prøve at opdatere din Nero! Jeg var nu ikke klar over at nero understøtter MRW! Er det 6.0 du kører med! MRW må jo stå for den nye standart Mount Raineer! Såvidt jeg ved understøtter MS styresystemmer ikke dette ihvertilfælde ikke fra fødslen!

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 05-11-03 22:39

Jeg har opgraderet til Nero 6, nu fungerer det. Jeg tror dog mest, at problemerne skyldtes, at der opstod fejl under formattering af CD-RW'er på min maskine. Jeg har formatteret dem på en anden PC (også i InCD), så nu virker de i min. InCD accepterer også CD-RW'er, som er formatteret med anden software. DVD+RW virker også, jeg har ikke prøvet DVD-RW.
Du har ret i, at Nero (og vist også mit NEC drev) ikke understøtter MRW, men det er tilsyneladende heller ikke nødvendigt. Irriterende med alle disse forskellige standarder, men der er vel håb forude om forenkling (?)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 22:53

Ikke så længe der et hardware/software forhandlere! Desværre!