/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Media Pleyer på PHP site
Fra : M4GIC
Vist : 468 gange
150 point
Dato : 16-10-03 12:40

Kan det lade sig gøre at implementere Windows media player i php???

En udførlig guide at fortrække.

FROM

M4GIC

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 16-10-03 13:40

Det er muiligt at gøre det via HTML (Javascripts) så da skal det også være muligt vi PHP.. (i think)
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/49/index2a.html?tw=multimedia

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 28-10-03 23:12

Altså jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener - men hvis det er til en film som du gerne vil lægge op på din side så er følgende kode vel nok det du skal bruge(går jeg ud fra)...
<embed src="sti/filnavn.filtype" >

Godt nok indsætter ovenstående ikke nødvendigvis Media Player men default afspilleren på klientens PC
Håber du ka bruge det

Hilsen codemaster!

Accepteret svar
Fra : codemaster

Modtaget 150 point
Dato : 28-10-03 23:12

Altså jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener - men hvis det er til en film som du gerne vil lægge op på din side så er følgende kode vel nok det du skal bruge(går jeg ud fra)...

<embed src="sti/filnavn.filtype" >

Godt nok indsætter ovenstående ikke nødvendigvis Media Player men default afspilleren på klientens PC
Håber du ka bruge det

Hilsen codemaster!

Kommentar
Fra : illest

Dato : 26-11-03 23:46

Hej m4gic.
Egentlig implementerer du det i HTML delen af dit PHP dokument. Men koden dertil er som følger...

<OBJECT ID="MediaPlayer" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6">
<PARAM NAME="AutoStart" value="true">
<PARAM NAME="URL" value="lydfil.mp3">
</OBJECT>

Første linie: Du kalder objektet ud fra dets classid. Id'et er selvfølgelig "Mediaplayer" så du kan adressere det via JScript eller hvad du måske ellers ønsker. Det gør du selvfølgelig i VB syntax ... dvs. objektnavn.karakteristika = værdi.

Anden / Tredje linie: Specificerer parametrene autostart og url. "URL"'s value skal selvfølgelig være adressen på den fil du ønsker at afspille. Relative adresser (f.eks. media/file.avi) er lige så gode som komplette. (http://www.mitdomain.dk/media/file.avi).

Fjerde linie: Afslutter objektet

Håber det kunne bruges.

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 08-01-04 10:30

Tak for svaret codemaster.