/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Huset på christianshavn
Fra : Bragesvej
Vist : 6132 gange
21 point
Dato : 15-10-03 20:43

Jeg har købt de 12 afsnit fra filmkluben "Home" men findes der flere en dem?

Kommentar
Fra : nettepost

Dato : 15-10-03 21:03

Det var en serie som kørte i flere år og en gang ugentligt, så der bør være ca. 100 episoder hvis ikke flere.

Alle af ca. 25-30 minutters varighed.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 21:08

Hej.

Der er kun lavet 84 afsnit. Se følgende link:

http://www.sandrewmetronome.dk/matadoronline/Tidende/foedselsdagen.html

Det skulle vist bekræfte antallet.
Men rigtig man skulle tro der var lavet flere, men mange af dem har været genudsendt.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 31 point
Dato : 15-10-03 21:17

Du kan jo også prøve at se her
http://www.tvidanmark.dk/huset_paa_christianshavn.htm
som jeg fortolker det er der mere end 12 vhs-bånd.

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-10-03 21:27

>ans, og de produceres formentlig også på DVD, og din link melder også om at der er lavet 84 afsnit i alt.

>Bragesvej, hvis du går ind i google-søgningen og søger på "huset på christianshavn" finder du mange steder hvor de sælges.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 15-10-03 21:48

hejsa
min svoger har købt serien på vhs og han har 40 bånd med 2 afsnit på hver, så du må stadig mangle nogle

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 15-10-03 21:52

hvor han har købt dem husker jeg ikke lige andet end at det var gennem en reklame i kuponhæftet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-03 22:46

Bragesvej

De afsnit, som du har købt er det på vhs eller dvd?

mvh ans

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-10-03 20:50

Tak for svarene, lige en sidste er der nogen der ved om Meyer var homosexuel? (Vædemål)
og nogen der ved hvor jeg kan læse mere om ham.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 23:08

Når nu du skriver Meyer, er det så i serien du mener, eller som Arthur Jensen?

ellebye

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-10-03 23:28

Jeg mener som Arthur Jensen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 23:48

Her er link hvor der står lidt om Arthur Jensen

http://www.danskefilm.dk/index2.html

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-03 09:59

Det siges at han var homoseksuel. Skuespillere har da udtalt at enhver vidste at han var til mænd. Om du kan læse det et sted ved jeg ikke.
mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-10-03 10:37

>ans
Under hans tid var homoseksualitet et tys-ord, så jeg tvivler også på at det står beskrevet nogen steder.
>Bragesvej, I kommer nok til at splejse om en kasse øl.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-03 11:01

> til ellebye
Det var et tys-ord. Men i skuespillerkredse var det almindeligt kendt, at Arthur Jensen var homoseksuel.
Jeg mener at det var Morten Grundwald, der i en TV-udsendelse udtalte sig om Arthur Jensen. Beskrev en episode om en filmoptagelse, hvor Arthur Jensen rigtigt havde gjort sig til. Det var der blevet grint meget af.
Jeg tror heller ikke at det står nogen steder.

mvh ans

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 13:12

Ans, Jeg har købt mine på Dvd.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-03 13:12

Tak for svaret ans.