/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
hjælp mig???
Fra : meretemusen
Vist : 397 gange
40 point
Dato : 13-10-03 18:10

Jeg er en pige på 19 år, som lige har afsluttet en HHX, kunne godt tæke mig at læse videre til advokat eller noget, bare komme i den retning af loven.. Men har en tanke om at læse til advokatsekretær, men jeg skal hører hvad det er for noget, om det er sjovt..
Er man sikret job når man er færdig???
Er der nogle adgangskrav, eller kan man komme uanset hvordan det står til med karakterene??
HVor kan man læse det henne?? Skal man gå til sin tidligere uddannelse, eller skal man læse inde i københavn`???

Vil meget gerne have hjælp.

Mange knus Merete

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-10-03 18:26

Du kan læse lidt om det her:
http://www.advokatnet.dk/Default.asp?ID=975

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 13-10-03 21:22

Er der nogen speciel grund til dit ønske om at komme på et advokatkontor og blive advokatsekretær? Kender du måske nogen der arbejder sådan et sted? Så ville jeg i første omgang spørge dem.

Der er (desværre?) ikke nogen uddannelser hvor man er sikret arbejde bagefter , men hvis man er dygtig til det man laver, er der naturligvis langt større chancer...

Hvis du har lyst og evner osv. til at læse videre vil jeg foreslå dig at kikke på jurastudiet - måske ikke nu, men om et par år eller så.
Jeg er ikke selv jurist, men kender en del der er og jeg kan godt anbefale at læse jura, som er en forudsætning for senere at blive advokat. Skulle du undervejs i jurastudiet have fået lyst til noget andet end advokatvejden, giver uddannelsen som jurist dig rigtig mange muligheder.

Jura kan læses på alle universiteterne (mener jeg da) - jeg ved ikke hvor du kommerfra, men du slipper nok ikke for at komme ind til en af de "store" byer for at læse - her er nu også bare rigtig dejligt, selv om man er opvokset "på landet"

Skriv endelig hvis du har brug for yderligere info - der er sikkert nogle her der kan hjælpe dig på vej.
Kik på http://www.jur.ku.dk/ eller et af de andre universiteter

godnatknuz (tidligt i seng i dag!)
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : annekaa

Dato : 23-10-03 15:41

Hvis du ikke er helt sikker på hvad du vil, men bare ved at det skal være "noget i retning af loven" kan jeg varmt anbefale dig at kontakte ivuc - de vil helt sikkert have en masse uddanelsesforslag til dig og kunne hjælpe dig med at finde frem til den rette for dig. Du kan besøge et af deres kontorer i en af de større byer, eller ringe / maile til dem - addresser mm kan du finde på www.ivuc.dk hvor der også er en anonym brevkasse, hvis du er mere til det.

Se også www.uddannelseogjob.dk hvor en masse lærere og studerende hjælper og rådgiver hinanden.

Held og lykke med studiet

mvh Annekaa

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 20:49

Jeg er selv startet på advokatsekretær studiet som 26-årig. Dette på grund af en omskoling efter et slemt trafikuheld, hvor jeg fik en skade, der gjorde, jeg ikke kunne fortsætte mit tidligere jobforløb. Jeg kom i arbejdsprøvning på et stort advokatkontor, og var meget glad for det. Det er et spændende job med mange muligheder bagefter. Det er rimeligt svart at finde en elevplads, men når man er færdiguddannet, er der meget store chancer for at få job bagefter. Der er mange i disse stillinger, der går på efterløn og pension, og der vil derfor løbende være en god udskiftning.
Elevtiden er kun 2 år, så det er til at overskue, og lønnen er faktisk okay, når du er færdig. Der er kun det adgangskrav, at du skal være bestået på enten hg eller hh, men de kigger selvfølgelig nok på dine danskundskaber held og lykke fremover!