/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
"Gammel" Skærm går i standby bl.a. ved D~
Fra : BOJ
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 10-02-02 16:34

Jeg har en AMD Athlon 1700 XP med Geforce 2 - 400 skærmkort og en "gammel" Compaq V70 monitor. Jeg har tidligere lykkedes at se et par DVD film på dette, men nu kører filmen et par minutter og så går skærm i stand by mode. Nogle gange gør den det også hvis jeg bare laver et eller anden på pc'en uden at se DVD-film. Da opløsning stod til 1024 x 768 og 75 hz skete det hele tiden. Efter at have sat det ned til 1024 x 768 sker det (næsten)kun når jeg vil se DVD-film. Nogle film kan startes og køre lidt, mens andre straks får skræmen til at gå i sort. Skal der en ny skærm til eller kan man juster skærmkort / drivere eller andet så dne kan fungere ? Jeg har ikke downloaded nogen driver til skærmen da windows XP tilsyneladende kender den

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-02-02 17:50

Hej

Prøv at gå ind i Kontrolpanel >>Strømforsyning,--der kan du indstille forskellige "standby" "dvalefunktioner" osv.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-02-02 18:20
Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 50 point
Dato : 11-02-02 19:45

Kunne du bruge noget ??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : BOJ

Dato : 12-02-02 12:01

Desværre nej. System gik fuldstændigt i udu, så jeg installlerede maskinen helt for fra. Stadig problemer og der efter download af driver til MX 400 kort. Så kan jeg sætte skærmkort til 1024 x 768 med 75 Hz, og bruge PC, men der er stadig problemer med 2 ud af 3 film. Skærm slår fra og lyd går i selvsving(hakker det samme sted). Det eneste jeg kan se af forskel på DVD film er noget med lyd (Dolby suround / Digital suround) kan det indvirke !! Der sidder et PCI 128 sound blaster on board standard lydkort i pc, men kan sådan et indvirke på billedet ?? Eller er der visse DVD film der indeholder filtyper som min skærm/ grafikkort ikke kan understøtte ?

Kommentar
Fra : BOJ

Dato : 12-02-02 12:03

Jeg glemte lige at sige tak for link til manual - Den kunne jeg godt bruge.

Godkendelse af svar
Fra : BOJ

Dato : 13-02-02 08:10

Jeg prøvede at installere helt for fra igen i går, og efter dette når PC stort set ikke at starte op før skærm står af. Jeg kontaktede leverandør hotline, som var sikker på at det er grafikkort der er stårt af, og PC sendes derfor nu til dem for rep. / udskiftning af kort. Det hjælper så forhåbentlig på problemet.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 13-02-02 14:36

Held og lykke med det. Håber du er så heldig at du stadig har Garanti på Kortet/Computeren.

MH
Vestergade