/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Styretøjsproblemer
Fra : bobri
Vist : 509 gange
20 point
Dato : 09-10-03 17:43

Hej!
Jeg har et problem med mit styretøj på min Astra G. Den giver knække- og raslelyde fra sig, når jeg kører på
ujævnt terræn, såsom brosten og ved huller i vejen, det føles næsten som om at rattet sidder løst. Hvis jeg river i rattet når den holder stille, giver den klonklyde, så efter min overbevisning, må det have en forbindelse med lyden ved kørsel. Jeg har været på forskellige værksteder uden resultat.
Er der mon en der evt. kender til problemet.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 09-10-03 19:38

Uden at kende Astra'en - så bare et forslag.
Det kan være den lodrette forbindelse til stabilisatorarmen.
Emesen.

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 09-10-03 22:18

der sidder et knækled nede foran dine fødder det kan godt være den!!!!!!!!!!

hilsen opel mekker

Godkendelse af svar
Fra : bobri

Dato : 09-10-03 22:46

Tak for svaret emesen.
Jeg glemte at skrive at styrekugler samt bærekugler ikke skulle fejle noget, det var det svar jeg fik fra opel.

Kommentar
Fra : bobri

Dato : 09-10-03 23:05

klonklydene som jeg beskriver, kan både høres ude såvel som inde, når jeg kører rattet fra side til side i holdende tilstand og minder meget om netop den lyd som kommer ved kørslen på ujævnt terræn.

Kommentar
Fra : bobri

Dato : 09-10-03 23:06

klonklydene som jeg beskriver, kan både høres ude såvel som inde, når jeg kører rattet fra side til side i holdende tilstand og minder meget om netop den lyd, som kommer ved kørslen på ujævnt terræn.