/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
¨bla. gf 4 mx 440 vs. gf 3 ti 200
Fra : patcheyedMF
Vist : 241 gange
60 point
Dato : 09-10-03 17:17

Hej =)
Hvad ville det være ok at gi for et brugt gf3 ti200 128mb ?
Hvad kan det oc's til på en 2,1 P4 m/1024 ram ? (med og uden xtra køling)
Jeg har PT et beskedent gf 4 mx 440 64 mb i kassen, men testede lige gf 3'eren...scorede noget bedre benchmark, men gav lidt vandret sort flimmer i mit favoritspil "neverwinter nights" v/ både 768*1024 85hz og 75hz på min AOC 17" skærm
...nogen bud på hvad det kan skyldes ???
Hvad skal jeg evt. gi i byttepris ml. de 2 kort ??
(ok jeg ville hellere ha' et radeon saapphire atlantis 9600 pro fireblade, men der er ikke penge til det =)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-03 17:37

Hvis du går til www.edbpriser.dk og skriver gf3 ti200 i produktsøgning, vil du finde priser ned til 899KR.
Hvis du går til produktanmeldelser / grafikkort, vil du se langt nede er dette kort testet point of view geforce3 Ti 200 som er testet 13/2 2002.
Du kan jo selv læse anmeldelsen, men tænk på den er 1.5 år gammel og der er løbet meget vand i åen siden.
Der er da ikke meget ved at få et kort som giver striber, og som måske har en fejl.
Fejlen kan selvfølgelig skyldes manglende driver til dette kort, manglende nyeste dirext X, eller noget helt andet.
Uanset benchmark, skulle du da også helst se en forbedring, og jeg tror den er minimal. Undskyld min negative instilling, men mon ikke du skal bruge pengene til noget andet fornuftigt, og så senere købe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : patcheyedMF

Dato : 09-10-03 18:04

Jooo meeeen =)
Jeg har nvidia driver 51,13 (har os prøvet med 45,?? driveren) som efter sigende støtter direct x...eller ?
forbedringen er lidt mere end minimal =)
kan det være noget med cpu "støj" ell. mangl. stel ?...heh...skud i tågen for jeg ANER ik en dyt om det *G*

Kommentar
Fra : patcheyedMF

Dato : 09-10-03 18:38

Hvad ville det være fair at bløde for et geforce 4 ti 4200 ? ...og hvad er dets "jævnbyrdige modstander" i radeon-serien ?

nogen der har et billigt grafikkort til salg ?? =)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 09-10-03 19:01

Ja når man kan få et splinternyt (gammelt), til 900Kr med 2 års rep. ret mm, så er 400Kr ca prisen for den brugte, og så skal den også være i orden. Hvis du henter den nyeste driver og problemet stadig er der så glem det kort. Hvis det kun er i et spil der er problemer, så er det måske fordi du skal ændre/restille spillet, og grafikkortet fejler ikke noget, ellers kan du godt glemme andre råd, for jeg tror ikke der er nogen der sidder inde med løsningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : patcheyedMF

Dato : 09-10-03 19:35

ok ok ok ....hmmm...hvilket Radeon (til max 1500) kan eksperterne anbefale ?
Min modvilje til at ofre mere er for at undgå at køre til bageren i en Porshe =)
Nogen erfaringer med ; radeon saapphire atlantis 9600 pro fireblade ?

Godkendelse af svar
Fra : patcheyedMF

Dato : 21-10-03 18:18

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-03 19:00

www.edbpriser produktanmeldelse til højre på siden Grafikkort Her kan du se test af en del grafikkort, særlig ruller jeg altid hurtigt ned for at se konklusionen.
Du skal være opmærksom på at mange producenter laver kort på licens af feks. Asus eller en anden, det betyder at andre benytter den chips, som er opfundet af Asus, feks. GeForceFX 5600 , de andre producenter laver så GeForceFX 5600, men med deres navn foran, og de kan være lige så gode og tit billigere.
En anden ting er at selvfølgelig er en feks GeForceFX 5600 med 128MB ram bedre og dyrere end en med 64MB ram.
Jeg kører selv med et billigt grafikkort, den klarer alle spil. Jeg syntes ikke jeg vil ofre måske 1/3 af comp. pris på det, og hvis man vil have det nyeste, koster det kassen, få mdr. efter koster det kun det halve.
Tit har de nye grafikkort understøttelse af funktioner, der slet ikke bruges endnu i spil, og kommer måske heller ikke til det.

http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp
Når man har fundet et grafikkort, og klikker på top 10 kan man se andres bedømmelse på de gule stjerner, og ved at klikke på dem, se hvad andre mener. (men læg mærke til datoen, de gav bedømmelsen)
OC af grafikkort eller prossesor, nej det går let galt, da fabrikanterne så selv ville have gjort det.
VH Palle Hansen