/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Veal and Eggplant Casserola (Oversættels~
Fra : netper
Vist : 666 gange
500 point
Dato : 08-10-03 19:03

Jeg har den eopskrift jeg kunne tænke mig oversat, hvis der er nogen der er friske

Veal and Eggplant Casserola
(makes 6 to 8 servings)

1 1 1/2 lb eggplant, peeled and cut into 12 even slices
salt
Tomato Sauce (see recipe for Classic Italian Tomato Sauce)
6 eggs
1 1/4 cups grated Parmigiano-Reggiano cheese
1 cup all purpose flour, or as needed
2 cups bred crumbs, or as needed
8 veal scaloppine*, each about 2 ounces
COLAVITA Extra Virgin Olive Oil
1 lb fresh or packaged mozzarella, cut into 12 even slices
1/4 cup coarsely chopped fresh basil

1. Sprinkle both sides of eggplant slices with salt. Arrange small plates upside down over a baking sheet and place the salted eggplant slices over the plates. Let the eggplant stand at room temperature for up to 3 hrs or refrigerate overnight. Prepare the tomato sauce.

2. Rinse eggplant under cool water and drain thoroughly. Beat the eggs and 1 cup of the cheese in a wide, shallow bowl. Pour enough of the flour and the bread crumbs into two separate wide shallow bowls to form an even, thick layer. Working with a few slices at a time, bread the eggplant as follows: Dredge each slice in flour until coated, then tap off excess. Add the coated eggplant to the egg and turn to coat all sides. Let excess egg drip back into the bowl, then place slice in the bread crumbs. Pat the breadcrumbs onto the eggplant slices to coat both sides. Set aside and repeat with the remaining eggplant slices. Coat the veal scallopine in the same way, replacing the bread crumbs and flour as needed.

3. Pour enough olive oil into a heavy, large skillet to fill about 1/2 inch. heat over medium high heat until a corner of an eggplant slice dipped in sizzles. (if you like, you may work with two skillets at the same time.) Add as many eggplant slices as will fit without touching the sides of skillet and cook, turning once, until golden brown on both sides, about 4 minuites. Adjust the heat as necessary so the eggplant browns evenly without burning. Remove the eggplant to drain on paper towels. Pour off the oil, wipe out the skillet and refill with clean oil. Fry the scaloppine as you did the eggplant.

4. Preheat oven to 350 degrees F. spread enough tomato sauce over the bottom of a 13 x 9 inch baking dish to make a thin, even layer. Arrange the scallopine, overlapping slightly if necessary, over the tomato sauce in an even layer. Spoon half of the remaining tomato sauce over the scaloppine and sprinkle with half the fresh basil. Top with the eggplant and spread with the remaining tomato sauce. Sprinkle with the remainign basil and top with mozzarella slices. Sprinkle with remaining 1/4 cup grated cheese. Bake until bubbling and cheese is melted, about 25 minutes. let casserole stand 5 minutes before cutting and serving.

* When buying the veal, try to select eight equal-sized scallopine. They will cook evenly and make serving the casserole easier.

Accepteret svar
Fra : KINGPIN_DK

Modtaget 500 point
Dato : 08-10-03 22:08

Hej igen.....

Den her gang tog det godtnok LIDT længere tid, men resultatet blev også derefter
Jeg har også lagt et link ind til forklaring af "Scallopine".
Håber det kan bruges.

Kalvekød og Aubergine i fad.

(6-8 portioner)

- 500-750 Gr. Auberginer, skrællet og skåret i 12 lige store stykker.
- Salt.
- Tomatsauce (Klassisk Italiensk Tomatsauce, se anden opskrift).
- 6 Æg.
- 1 1/4 kop revet Parmigiano-Reggiano Ost. http://www.lynhjem.dk/voresoste_parmigiano.htm
- 1 Kop Alm. mel, efter behov.
- Kopper rasp, eller efter behov.
- 8 Stykker Scaloppine*, på hver 50-60 Gr.
(Scallopine : tynde skiver lyst kalvekød af enten inderlår, lårtunge, klump eller filet).
- Jomfru oliven-olie (for dem der støtter tilskudsordninger i EU), eller bare oliven-olie.
- 500 Gr. frisk/pakket mozzarella-ost, skåret i 12 lige store stykker.
- 1/4 kop grofthakket frisk basilikum.

1. Strø salt på begge sider af de snittede Auberginer.
Vend nogle små tallerkener/underkopper med bunden i vejret på et stykke bagepapir,
og lad dem trække i op til 3 timer ved stuetemperatur, eller lad dem stå i køleskabet
natten over.
Tilbered i mellemtiden tomatsaucen.

2. Skyl auberginerne under rindende vand, og tør dem godt.
Sammenrør æggene og 1 kop ost i en bred lav skål (måske fad ?).
Hæld mel og rasp i hver sit fad (skål), så der bliver et jævnt tykt lag.
Auberginerne skal nu paneres, og det gøres bedst ved kun at tage et par
stykker af gangen.
Vend hver side i melet til den er dækket, og bank/fjern så evnt. overskudsmel.
Derefter vendes auberginerne i den sammenpiskede æg/ost. Lad overskudsæg dryppe af
før der til slut vendes i rasp'en.
Herefter paneres resten af auberginerne, og derefter kødet, med nøjagtig samme
fremgangsmåde. Mere mel og rasp kan tilsættes efter behov.

3. Hæld nok af olivenolien i en kraftig stegepande, til at der bliver et lag på 1-1½ cm
i bunden af panden, og varm det op til godt over middel. Det skal helst syde når man
prøver at stikke en af auberginerne i. Hvis man kan styre det, kan man bruge 2 pander
på samme tid. Læg nu så mange auberginer i panden som muligt, uden de rører siden
af panden. Steg dem gyldenbrune på begge sider (vendes helst kun én gang),
ca. 4 minutter.
Husk at justere varmen så de bliver jævnt brune, uden at brænde på.
Læg efter endt stegning auberginerne til tørre på et stykke køkkenrulle.
Når auberginerne er stegt færdige, skiftes og rengøres panden, og kødet (scallopine)
tilberedes på samme måde.

4. Forvarm ovnen til ca. 175 grader. Spred tomatsaucen ud i et ca. 30 x 20 cm stort fad,
i et jævnt tyndt lag. Anret kødet, let overlappende hvis nødvendigt jævnt fordelt
over tomatsaucen.
Hæld med en ske halvdelen af det tilbageværende tomatsauce over kødet, og strø herefter
halvdelen af basilikum'en henover.
Læg auberginerne på toppen og fordel resten af tomatsaucen over auberginerne.
Resten af basilikum'en strøes nu ud over toppen.
Til slut lægges mozarellaskiverne på, sammen med den sidste revne ost.
Bag nu i ovnen indtil retten begynder at boble/simre, og osten er smeltet.
Det tager med en forvarmet ovn, ca. 25 min.
Tag retten ud af ovnen, og lad den hvile i 5 minutter før servering.

* Når du køber Kalvekødet (Scallopine), så forsøg at vælge 8 ca. lige store stykker,
de vil blive tilberedt i samme tempo, og gøre det en del nemmere at tilberede retten.

PS: 500-750 Gr auberginer er gætte ud fra det her : "1 1 1/2 lb eggplant, peeled and cut into 12 even slices"
Jeg går ud fra at der menes 1-1½ Lb......

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 08-10-03 22:10

Ehh he.....fejl.... ups
Link'et var til forklaring af OSTEN, og ikke som nævnt til kødet.....sry :o/

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 09-10-03 11:21

Tak for svaret KINGPIN_DK.