/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
98 spiul i win xp
Fra : geoing
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 07-10-03 12:23

jeg kører 98 SE og har en masse spil til 98. kan disse spil køre uden problemer hvis jeg opgraderer til Xp -

er blevet fortalt at det kan de ikke. er det rigtigt?

m.v.h. georg-t. larsen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-10-03 16:06

Hejsa georg-t. larsen

Mange af de spil som kan bruges på win98 kan også bruges i xp,og der er også nogle spil som du ikke kan bruge,så spørgsmålet du stiller kan være lidt svært at svare på.

Men i xp er der noget der hedder Programkompatibilitet

” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Hvis du ikke kan installerer et spil bruger du bare guiden Programkompatibilitet,og fortæller guiden at dette spil kørte udmærket i win98,og vil herefter i de fleste tilfælder installerer spillet,så du kan bruge den i xp.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-10-03 16:15

Tillæg

Hvis de spil som du har installeret,hvis du vælger at opgraderer ,ikke vil starte

Så gør følgende
Højreklik på det icon som plejer at starte spillet
Vælg egenskaber
Vælg fanen kompatibilitet
Her vælger du så bare at sætte et flueben i”kør dette program i kompatibilitettilstand for windows98
Klikker på anvend,så skulle spillet gerne starte.

Mvh Brian