/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk med firewall
Fra : ksjohansen
Vist : 252 gange
100 point
Dato : 06-10-03 16:53

Jeg har netop installeret XP på begge mine computere. Jeg har tidligere haft netværk på disse med W2000 uden problemer.

Jeg går på internettet via den stationære og det fungerer også fint at komme på på denne måde på den bærbare - via netværksforbindelsen. Dvs. jeg har 2 netværkskort i den stationære - 1 til internet ADSL og 1 til netværk.

Desværre virker mit netværk kun, når jeg har slået min firewall fra (Norton 2003). Ifølge ikonet ser det ud som om, at internetforbindelsen deles med en firewall. Hvordan får jeg min firewall til også at acceptere netværksadgangen fra min anden computer uden at skulle slå den fra?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-10-03 06:46

Der er noget som tyder på, at du mangler at tillade trafik til og fra dit netkort nummer to.

mvh. Per

Kommentar
Fra : trusteR

Dato : 22-10-03 15:35

Den hurtige løsning.
1. Du åbner Norton Internet Security (NTIS). Dobbeltklikker på: "personlig firewall". 2. Du trykker på fanen hjemmenetværk. 3. Markere IP og Maske. Trykker på: "fjern". 4. Trykker på: "guide". Og trykke på: "Næste" et par gange.