/ Forside/ Karriere / Job / Fjernarbejdsplads / Spørgsmål
10  soeren 0
London? Hjælp!
Fra : M_S
Vist : 750 gange
4 point
Dato : 05-10-03 22:42

Jeg har planer om at "flytte" til London i 3-6md. til næste år og søger da lidt hjælp.
Jeg vil meget gerne arbjede der over og skal også have et sted at bo.

Bestiller jeg bare en billet og så afsted uden arb. eller bolig? Eller hvad skal jeg gøre som er fornuftigt?
Har ikke for mange penge tager bare der over for at få en på opleveren og lære sproget til fulde.

Hvordan finder jeg job og bolig?

Venlig hilsen og håber på svar.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-10-03 23:00

Du kunne måske kigge her http://jobnet.af.dk/Jobbanken/ViaUtland/PerUtland.aspx måske kan man være mege t heldig

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 05-10-03 23:06
Kommentar
Fra : blyb

Dato : 05-10-03 23:08

Billetten skal du bestille gennem RyanAir..

Carina

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 05-10-03 23:58

Eller hvis man vil flyve fra Kbh, så via EasyAir

mvh. Per

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 06-10-03 00:12

Jeg tror at Per mener EasyJet

Carina

Kommentar
Fra : klaaby

Dato : 04-11-03 14:53

Såfremt du ikke har arbejde pt i Danmark, og får understøttelse skal du huske på, at du kan tage dine dagpenge med til et andet EU land med henblik på at søge job. Hvis du er på dagpenge i Danmark skal du ikke bare tage afsted, da du så risikerer at miste dem (fordi du så ikke står til rådighed).

Alle AF kontorer har en udlandsmedarbejder som kan kontaktes.

Mvh

Kommentar
Fra : DubLiConsult

Dato : 12-11-04 10:16

Eller du kan være freelance sælger i din fritid i England!

Venligst

Kommentar
Fra : fissanp

Dato : 06-06-05 22:45

finde det meste her http://www.thegumtree.com dog kan jeg anbefale at starte med at bo på KFUK (K) i starten. det er lettere at finde noget at bo i når man er derovre + man møder også en del danskere da der kun bor danskere der

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 29-07-06 17:09

Er helt enig med Fissanp. Det er bedst at finde job i England naar du bor derovre. (De danskere jeg kender som fik job hjemmefra, fik de mest lusede jobs!!) Hvis du ikke er saa kraesen, saa tar det dig ikke mere end en uge at finde job. Det bedste er at lave dit CV inden du ta'r afsted, saa du er forberedt. Vaer opmaerksom paa at de fleste job kraver tidligere erfaring, saa lav dine CV efter hvilket job du soger. Hvis du soger tjenerjob, saa skriv at du har arbejdet som tjener i DK. Hvis du ikke snyder lidt, faar du svaert ved at faa job. De tjekker aldrig dine referencer! (Jeg puttede altid min mors adresse og tlf. nummer ind) Selvfolgelig vil jeg ikke anbefale dig at snyde hvis du vil have et mere professionelt/ faglaert job!!!

Hvis du soger kontor job, saa sog gennem gumtree eller andre annocorer. Hvis du vil ha bar, tjener, cafe, eller butiks-job saa gaa rundt i gaderne og se hvor du kunne taenke dig at arbejde og gaa derind og giv dem dit CV. Min veninde og jeg gik rundt en dag sammen og fandt job samme dag.

Jeg vil ogsaa anbefale dig at bo hos KFUK i starten. Eneste problem er at KFUK har saa mange irriterende husregler f.eks. maa du hverken ha mad eller drikkevarer paa vaerelset, og alt hvad der ligger paa gulvet smider de ud!! Det er heller ikke et sted hvor du laere engelsk, for der bor KUN danskere. Men du kan starte med at bo der og saa eventuelt finde andre personer at soge lejlighed med.

Dit storste problem bliver sikker at abne en bank konto. Det er virkelig et mareridt! Men det kan ogsaa forst tage haand om naar du bor derovre. Hvis en bank assistent siger du ikke kan abne bankkonto hos dem, saa prov et andet sted eller en anden person og/ eller faa din arbejdsgiver til at hjaelpe dig.

Haaber det hjaelper.