/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilforsikring - Ansvar hundedyrt
Fra : g_h
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 05-10-03 12:32

Der er noget, jeg ikke fatter:
Hvorfor bliver ansvarsforsikringens årspræmie, reguleret efter bilens status( Alm.personbil,sportsvogn eller specialbil ext.)
Ansvarsforsikringen dækker skade på modpart eller anden forvoldt skade!
Skaden bliver da ikke større, om man torpederer et vejskilt, med en Porsche fremfor en VW Polo 1,0 årgang '86

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-10-03 14:43

Det er jo nok fordi forsikringsselskaberne regner med at hvis du har en Porsche, så kører du lidt anderledes end hvis du har en gammel Polo.

Jes

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-10-03 06:22

Ok Forkert sammenligning
Tag f.eks. en Toyota Yaris T-Sport og en Yaris Verso 1,5
Det er præsis samme motor, der ligger i disse biler, men fordi der står sport på den første, kan den være 25 til 50% dyrere i ansvar alene...!

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 06-10-03 11:44

Der kan være flere grunde til den forskel i præmierne.
Selskaberne kan have en egen statistik, hvor skaderne er flere med "sportsmodeller", eller det er for at score noget mere kasse.
Jeg tror nu mest på det sidste.

Jes

Accepteret svar
Fra : sir_kaj

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-03 00:21

Hej
Det er jo som ved alt andet ,hvor de såkaldte teoretikere finder ud af hvad
ting skal koste.
Fælles for dem er at de ikke aner en skid om hvad der foregår i virkeligheden.
Jeg tror de slår plat eller krone om hvad kr. beløbet skal være.
Har selv netop skiftet forsikring.
Har aldrig haft skader og er elite billist 25 år med 2 biler.
Mit gl. forsikrings selskab Baltica blev jo solgt til Tryg / Nye danske forsikring
Jeg var uheldig at få de sidste.
Har haft problemer med dem i de 3 år jeg har haft dem.
Fik en brugt Mazda 323 1,8 policen lød på 6500 kr.
Mit nye selskab 4500 kr. for samme dækning.
Ligeledes har jeg en Pickup der blev 600 kr billigere med bedre dækning.
Så glem Nye Danske forsikring , Top Danmark
Du skal ikke betale det hvad de forlanger , 10 ens personer der ringer ind med
samme bilmærke får forskellig pris vil jeg vædde på
kc

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 27-12-03 15:38

Tak for svaret sir_kaj.