/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Benzin.....eller hvad ? (YZ125)
Fra : chris13ml
Vist : 894 gange
20 point
Dato : 04-10-03 20:14

Hej,
Kører en Yamaha YZ125 crosser, på Alm. Benzin, eller hvad ?

På forhånd Tak

Christopher

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 04-10-03 20:22

Ja den kører på ganske alm.benzin
Der skal blandes olie i benzinen. ca 5%.det skal være fuldsyntet 2 takt olie.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 04-10-03 20:24

Hvad mener du med at det skal være fuldsyntet 2 takt olie ?

Hvilken benzin....blyfri ?

Accepteret svar
Fra : hj3

Modtaget 20 point
Dato : 05-10-03 09:09

Fulsyntetisk 2 takt olie til alle 2 taktsmotore der bliver belastet meget, da alm 2 takt olie bliver brændt væk og kan så ikke smøre nok ved hård belastning. Husk at din motor olie også skal være Fulsyntetisk (kaldet Ræserolie).
På en fek's lovlig knallert bruger jeg 4 % alm 2 takt olie og på en ikke lovlig 2 % Fulsyntetisk 2 takt olie.
Nogle bruger alt for meget olie i benzinen i stedet for at bruge det rigtige Tændrør, fek,s et NGK B9HS kold tændrør der leder varmen anderledes end et varm tændrør, det er benzin gennem strømningen der køler motoren ned så stemplet ikke sætter sig, ikke bare Olien.
95 Benzin Blyfri og Fulsyntetisk 2 takts olie, Fulsyntetisk motorolie 10/40
mvh Hj3

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 05-10-03 14:37

ok tak

Godkendelse af svar
Fra : chris13ml

Dato : 03-10-04 20:18

.