/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Er katten syg?
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 04-10-03 13:29

Hej.

Jeg har en kat på 11 år som er udekat. Pludselig i går efter at den havde været ude opfører den sig mærkeligt. Den kan ikke rigtigt ligge ned og når den prøver på at rejse sig hvæser den, som om den vil fortælle at det gør ondt. Den kryber afsted når den går - det er ligesom når mennesker har ondt i ryggen, men kan en kat også få det? Eller er det mon alderdommen?

vh. Linda

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-10-03 13:35

Jeg ville tage kontakt til en dyrlæge. Måske har katten været ude for et uheld.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-10-03 13:39

det kunne lyde som et nyresvigt... af sted til dyrlæge, selvom det er lørdag.
mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-10-03 13:41

hov.. det gik lidt hurtigt. har du set om han kan tisse? hold ham inde, hold øje med kattebakken. men start med at ringe til dyrlægen.

Kommentar
Fra : mr.x

Dato : 04-10-03 13:42

jeg har selv en kat dem er 10 år og den er et par gange faldet ned fra en reol og det er fordi den er ved at komme i "overgangsaldern" for katte.
Så det er derfor, måske fordi den er en udekat.

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 04-10-03 13:54

Prøv forsigtigt at undersøge dens ben. Det kan være, den er blevet bidt af en anden kat - eller hund.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 04-10-03 19:22

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke går til sin dyrlæge med det samme... selv om der måtte findes en dyrlæge eller en selvudnævn katteekspert på sitet, kan vedkommende jo ikke undersøge katten online.

/dortedyg

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 18-01-04 14:16

Hej alle.

Tak for jeres svar. Heldigvis gik det over i løbet af weekenden. Dortedyg: har nu nogensinde prøvet at være til dyrlæge-vagten i weekenden - det har jeg! Det kostede omkring 1500 kr for at få katten undersøgt så det var jo nok bedre at spørge nogle om de havde haft det samme "problem" før man tager til en dyrlæge der tager 1000 kr i timen.

Mange tak for jeres svar og undskyld at jeg først skriver tilbage nu.

vh. Linda

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 18-03-04 15:12

Med de symptomer du gav der...ville jeg personligt have spænet hele vejen ned til dyredoktoren...men ok det er MIN mening... Ps... hvis du skal betale 1500 kroner for en alm undersøgelse på en Lørdag så vil jeg råde dig til at finde en ny dyrlæge. jeg betaler dobbelt i weekender hvis der sker noget og timelønnen er på hverdage er ca 300 kr.
KateDK